• bellsebubb

Läketid blödning armbåge?

Jag ramlade för 3månader sen och slog i armbågen, den röntgades och det konstaterades att det var två blödningar i den. Min fråga är nu är det verkligen normalt att ha galet ont fortfarande och hur lång läketid är det för denna skada? Kan knappt använda den, lyfta tungt är att utesluta. Blev så sjukt otrevligt bemött så är allt annat än sugen på att gå tillbaka. Tacksam för hjälp och tips

• Svar på tråden Läketid blödning armbåge?
  • hymafr

Ring vårdcentralen och beställ tid, men be att få en annan läkare än förra gången. Om de undrar varför så säg som det är - att du tyckte att du blev otrevligt bemött.

• hymafr

Det låter underligt. Du har ju redan varit där en gång och detta är ju ett uppföljningsbesök.
    Har de ingen möjlighet att nå dem per telefon?  

• lövet2

Jag fick en liknande skada. Efter 3 månader var jag fortfarande för "handikappad" för att ens kunna utföra alla hushållssysslor, och att köra bil var inte kul. Efter 6 månader kontaktade jag en sjukgymnast (jag fick 1 besök utan remiss), och av honom fick jag ett par övningar att göra och tips om en salva att smörja med varje dag. Då blev det fort bättre, och efter 9 månader hade jag mycket små besvär.
    Tyvärr kan sådana skador vara svårläkta tydligen, och helt bra blir visst aldrig min armbåge, men det förvarnade läkaren om redan när jag var dit några veckor efter mitt fall.

Svar på tråden Läketid blödning armbåge?