Graviditetspenning för timanställd?
Hej,
Jag jobbar som timanställd inom rättspsykiatri/slutenpsykiatri. Mellan 2008-2011 jobbade jag relativt frekvent parallellt med studier, under 2012 har jag jobbat betydligt mindre då jag hade en annan anställning inom en helt annan bransch, som jag nyligen blev uppsagd ifrån.
Därför har jag nu blivit tvungen att åter söka mig till min gamla timanställning inom psykiatrin men kan inte jobba där länge till p g a säkerhetsskäl (är i v. 20 nu).
Kan jag få graviditetspenning för de beräknade framtida inkomster jag ju kommer att gå miste om nu när jag inte får jobba som vanligt? Om det endast beräknas på det jag har jobbat under 2012 så blir det ju ingenting då jag sammantaget har jobbat ca 3 v där i år.
Eftersom jag ännu inte har avslutat mina studier (och mina csn-pengar är slut) har jag troligtvis inte heller möjlighet till a-kassa och kommer alltså att berövas på min enda nuvarande inkomstkälla när jag inte längre kan jobba inom psykiatrin. Kan graviditetspenning beräknas på 2011 års inkomst? Och spelar det någon roll att jag har jobbat på olika avdelningar när alla går under Stockholms Läns Landsting?