Inlägg från: Elin 885 |Visa alla inlägg
  • Elin 885

huskurer mot förkylning?

Hej!
    Jag har en förjävla förkylning som gör att huvudet dånar jag nyser och snorar.
    har ni några huskurer? mycket vitlök vet jag om och att äta nyttigt och näringsrikt vilket jag redan gör.
    så fram med alla huskurer är ni gulliga.
    tack!
    =)

• Svar på tråden huskurer mot förkylning?
  • Elin 885
    La Lola skrev 2012-12-07 14:30:08 följande:
    Ingen huskur men köp Friggs Echinaea (brustabletter).
    De är kanonbra tycker jag!
    ah ok. vad gör dom?
    jag tror jag blir knäpp av detta dånande i huvudet och jag har tagit alvdeon...tänkt dig trummorna vid en rockkonsert typ. visst finns det dom som har det värre, men jag tycker faktiskt synd om mig hehe.
  • Elin 885
    Fia 28 skrev 2012-12-07 14:33:43 följande:
    Antar det e samma som echinaforce droppar som jag kör med, funkar finfint!
    är det samma som echinagard som man köper på apoteket? för dem skulle jag ju givetvis kunna köpa...eller be mannen köpa på väg hem från jobbet för jag tror inte det är bra om jag kör bil nu.
  • Elin 885
    Fia 28 skrev 2012-12-07 14:36:51 följande:
    Jepp det borde vara samma, samma blomma på förpackningen iaf =)
    ja men dåså =).
    ska smöra lite för mannen och fråga snällt om han orkar fixa.
  • Elin 885
    La Lola skrev 2012-12-07 14:37:54 följande:
    De dämpar förkylningsbesvären.

great!
    ska be mannen fixa =).
    det är hans födelsedag imorgon så jag vill helst inte ligga och vara sjuk då.
    det är mest dånandet i huvudet som är irreterande, för jag dricker vatten...massor.
    hm.

• Elin 885
    annzah skrev 2012-12-07 14:44:38 följande:
    Gör koksaltlösning och dra upp i näsan. Funkar som en dröm mot täppt näsa och när man känner sig "tjock om huvudet".
    Fia 28 skrev 2012-12-07 14:49:24 följande:
    Kan även rekommendera näskanna för att få bort mera snor.

där sa ni något =).
    just näskanna ger mig lite rysningar. jag avskyr att få vatten i näsan, men får försöka komma över det då hehe.
  • Elin 885
    Aimee68 skrev 2012-12-07 16:54:00 följande:
    Honung med propolis!!  Har alltid en burk hemma i förväg. Finns iaf i vår ICA butik. Propolis är binas eget försvar mot infektioner. Säger en del tycker jag. Ta en tsk morg midd kväll så länge symptomen är kvar.
    Vi upplever här hemma att den verkligen hjälper och barnen och maken frågar självmant efter den när de känner att förkylning är på väg och den vänder på nån dag. Sen brukar jag tycka en whiskey smakar gott för halsen om man har ont där. Hjälper nog kanske inte men gör gott när det bränner till i bröstetFlört
    När jag vara supertäppt i näsan för länge sen tog jag och tuggade på en bit pepparot. Jäklar vad starkt och det rann ur både näsa och ögon, ja nästan öronen med kändes det  som. Men det släppte. Om du blir täppt menar jag.
    Krya på dig!
    tack =)
  • Elin 885
    hundpuss skrev 2012-12-11 10:04:36 följande:
    Dela en citron i fyra klyftor, ta två msk honung, en bit ingefära (skala och skiva), koka upp i en liten kastrull med vatten. När det kokat en-två minuter, ta av från värmen och låt stå och svalna. 
    För mildare smak, ta bort citronen och ingefäran, annars- låt det vara kvar.
    Går att dricka varmt eller kallt, jag dricker det i mängder under höst/vinter även i förebyggande syfte. Finns inget bättre, enligt mig. (och bra mkt billigare än diverse hälsokostpreparat). 
    du det där lät faktiskt ganska gott =).
  • Elin 885
    södertälje skrev 2012-12-11 18:59:08 följande:
    värm upp ett glas öl,pressa i en citron,honung och ta en alvedon
    hm jag dricker inte alkohol =).
  • Elin 885
    hundpuss skrev 2012-12-11 10:04:36 följande:
    Dela en citron i fyra klyftor, ta två msk honung, en bit ingefära (skala och skiva), koka upp i en liten kastrull med vatten. När det kokat en-två minuter, ta av från värmen och låt stå och svalna. 
    För mildare smak, ta bort citronen och ingefäran, annars- låt det vara kvar.
    Går att dricka varmt eller kallt, jag dricker det i mängder under höst/vinter även i förebyggande syfte. Finns inget bättre, enligt mig. (och bra mkt billigare än diverse hälsokostpreparat). 
    jag sitter och dricker detta nu, men jag hade i mer honung. det var helt ok.
Svar på tråden huskurer mot förkylning?