• Hickupp

Har du hjärtat på rätta stället?

Jag klurar på min kammare: Behöver min partner to be har hjärtat på extra rätt ställe för att jag sitter i rullstol? Eller hur tänker Mastiff AB?? Varför skall inte min utsida räknas? Den är för övrigt fan så mycket snyggare än mitt ruttna inre….

Varför separata dejtingprogram för vissa? Särlösningar ökar bara avståndet mellan människor ännu mer.

http://goteborg.ungarorelsehindrade.se/2012/12/05/vill-du-dejta-en-handikappad/

• Svar på tråden Har du hjärtat på rätta stället?
  • Ankankamon

Lite knepig formulering det där med att insidan räknas. Om man sitter i rullstol har ju inget samband med om man är ursnygg eller inte.

Sen helt ärligt, på ett sätt förstår jag programidén på så sätt att man är ju inte *helt* som alla andra om man sitter i rullstol. (Sen kommer jag aldrig mer att bli förvånad över dejtingshower efter "the littlest groom".)

Jag är en av de som skulle behöva vara mer än bara förälskad för att satsa på en partner i rullstol eftersom det skulle komplicera mitt liv mer än vad en partner som inte sitter i rullstol skulle göra.
    På samma sätt skulle jag behöva vara enormt förälskad för att satsa på en partner som inte vill bo i en storstad, hatar att resa, har en idiotisk familj/släkt, osv.

Hoppas jag inte låter alltför puckad/ytlig.

Svar på tråden Har du hjärtat på rätta stället?