Viktnedgång efter förlossningen
Jag är lite nyfiken på att veta om det normalt är så att man snabbare går ned gravidkilona om man ammar.
Frågan lyder:
Gick det snabbt för dig att tappa dina gravidkilon, och ammade du ditt barn?
Jag är lite nyfiken på att veta om det normalt är så att man snabbare går ned gravidkilona om man ammar.
Frågan lyder:
Gick det snabbt för dig att tappa dina gravidkilon, och ammade du ditt barn?
Jag tillhör dem som går ner nästan lite för mycket av amningen. Med 1a tog det ett tag innan det syntes. Med 2an gick jag ner snabbt. Kan tillägga att jag inte kan pumpa ur el så för då blir jag jätte yr så det där med amningen tar mycket av min energi. Har druckit nyponsoppa med grädde i för att få extra kalorier.
Ja, jag gick ner så mycket att jag fick gå till dietist och helt och hållet lägga om min kost för att kunna fortsätta amma.
Jag gick ner allt jag gått upp (20kg) på fyra månader. Gick sedan ner tre kilo till på lite drygt en månad. Står sedan dess stilla. Helammade i sex månader och har nu precis börjat med lite mat. Han blir sju månader i december.
Min första fick ersättning (delammades åtta veckor) med henne gick jag ner 15kg av de 20 jag gick upp på fem månader och gick sedan inte ner mer.
Jag har tappat alla gravkilon så nu är det bara att "tajta till" kroppen kvar. Min tös är lite över en månad..
Jag har bara gått igenom en graviditet, så jag har inget att jämföra med. Men då gick jag upp 8 kg totalt, och gick sen ner alltihop på ca 2 veckor. Och sen ytterligare 5 kg på ett par veckor, tyvärr, fastän jag kämpade emot och vräkte i mig mat. Jag helammade i 6 månader och delammade i 11 månader.
Nu, 2 år senare, ligger jag kvar på 2 kg under min startvikt.
Vet inte hur jag ska rösta - gick upp 6 kg, fyra dagar efter förlossningen vägde jag 8kg mindre än från början? :P
Ja, jag ammade och gick ner alla gravidkilon +10 kg utöver det.
Mina var borta när jag kom hem från bb, så vet inte..
Nej, gick aldrig ner många kilon alls och blev gravid igen efter ca 10 månader. Gick inte ner mer än typ 10 kg totalt (gick upp 22 resp 17 kg med barnen). Ammade inte !