• Anonym

Stud 100 och diverse fördröjninsspray, biverkningar?

Hej!

Jag har använt stud 100 ett tag, fungerar helt perfekt.
    Det står att man inte skall använda sprayet om kvinnan är gravid.
    Det är jag med på, men?? 
    Är det några problem att använda det när vi vill skaffa barn?
    Vi har kommit till det stadiet nu och vill gärna fortsätta använda stud tills det
    att hon blir gravid.        

• Svar på tråden Stud 100 och diverse fördröjninsspray, biverkningar?
  • Anonym (Lutfull)

I Stud 100 finns ett ämne som heter Lidokain och det är en form av bedövnings medel.
    Stud 100 är förbjudet att sälja av svenska butiker,har själv en shop där jag säljer sexleksaker och blev förra året kontaktad av läkemedels verket med hot om vite på 50000:- om jag fortsatte sälja Stud 100.

Kolla upp på typ FASS om ev, biverkningar.

Susanne

www.lustfull.se

• Anonym

Okej, men varför blev det förbjudet att sälja i Sverige?

Jag köpte senast för 3 mån sedan av en svensk butik.

Sökte runt lite på google och vad jag fick fram så verkar det inte vara någon fara. Dock kommer jag absolut inte använda det när hon blivit gravid. Lidokain verkar finnas i ganska mycket produkter.     

• Anonym (Lutfull)

Det är förbjudet att sälja då det innehåller Lidokain som är läkemedels klassat, och det krävs tillstånd att sälja.
    Sedan finns det STUD 100 (som innehåller Lidokain och är förbjudet att sälja) och sedan finns STUD (som inte innehåller Lidokain).

Sedan finns det ju mindre seriösa butiker eller dom som inte har koll eller bryr sig.
    Enkelt att sålla seriösa butiker från oseriösa är att kolla om den finns någon som helst info om företaget mer än en mailadress att nå företaget på. 

Susanne
    www.lustfull.se 

• Anonym (T)

Hej,
    Ska man använda det med eller utan kondom? tacksam för svar.
    MVH T 

Svar på tråden Stud 100 och diverse fördröjninsspray, biverkningar?