• Anonym (Ruvar´n)

är jag så elak som inte följer med? (nybliven ruvare)

Igår fick jag tillbaka vårt första ägg efter får första IVF.
    Ledig idag med div.julstök mm.
    Vart ruskigt trött hela behandlingen vilket gubben VET.
    Imorgon ska jag jobba 12-timmars pass.
    hans familj ska ha lilla julafton m släkt långt bort ifrån på dagen.
    NU fick jag vet att dom ska även fortsätta på kvällen + byta julklappar.
    Jag slutar 19.00 och nu är jag så hemsk som vill åka HEM då och inte till dom.
    (han säger att jag visst ska till dom)
    Har dessutom inte nån julklapp då jag fick veta detta ikväll runt 18.00

Jag vill ju ta det easy nu med ägget och hinna vila innan jag ska upp kl 05.30 igen på söndagen för ett nytt pass.

vad skulle ni ha gjort? 

• Svar på tråden är jag så elak som inte följer med? (nybliven ruvare)
  • Fanny b

Jag tycker inte du är elakt som inte vill följa med. Att du är trött och ska jobba 12 timmar nästa dag tycker jag är rimliga skäl till att inte följa med. Din sambo har ingen rätt att kräva att du ska följa med.

• vampyria2

Hade jag jobbat de timmarna så hade jag åkt hem, inget hade kunnat få mig att träffa folk efter ett sånt pass.
    Jag jobbar så var tredje helg och vet hur slut man är efter ett sånt.

Men du får försöka tänka att det är lite gulligt att din kille är så stolt över dig att han verkligen vill ha dig med, han vill verkligen att du ska träffa hanns släkt, tänk på att det finns många som aldrig får träffa sina respektives släkt.

Nu menar jag inte att du ska ge med dig utan mer säga nej men var lite gullig mot honom och förklara hur trött du faktiskt blir efter ett sånt pass.

• Anonym (Ruvar´n)
    Fanny b skrev 2012-12-07 19:28:22 följande:

Jag tycker inte du är elakt som inte vill följa med. Att du är trött och ska jobba 12 timmar nästa dag tycker jag är rimliga skäl till att inte följa med. Din sambo har ingen rätt att kräva att du ska följa med.

Tack... jag känner verkligen att jag inte har lust att anlända dit ca 19.30 ofräch å trött å seg och halvstressad inför att hinna sova/vila hemma....
    Å han är skitsur... :( 
  • Anonym (Ruvar´n)
    vampyria2 skrev 2012-12-07 19:29:36 följande:
    Hade jag jobbat de timmarna så hade jag åkt hem, inget hade kunnat få mig att träffa folk efter ett sånt pass.

Men du får försöka tänka att det är lite gulligt att din kille är så stolt över dig att han verkligen vill ha dig med, han vill verkligen att du ska träffa hanns släkt, tänk på att det finns många som aldrig får träffa sina respektives släkt.

Nu menar jag inte att du ska ge med dig utan mer säga nej men var lite gullig mot honom och förklara hur trött du faktiskt blir efter ett sånt pass.
    Bra svar...
    å skönt att du vet.

Jo så kan man ju se det. man han lägger fram det på sånt jäkla dumt vis, smäller i dörrar å beteer sig som en skitunge för att jag "inte vill träffa hans släkt"...så är ju inte fallet.
    Stannar fan hemma. Nu är det MIN tur att tat lugnt i ca 2 veckor.. mitt ägg betyder allt :/

• Anonym

Tycker du ska åka hem pga att du jobbat 12 timmar och det blir man trött av. Men inte för sakens skull att du ruvar på ett ägg.

• Fanny b
    Anonym (Ruvar´n) skrev 2012-12-07 19:29:58 följande:
    Tack... jag känner verkligen att jag inte har lust att anlända dit ca 19.30 ofräch å trött å seg och halvstressad inför att hinna sova/vila hemma....
    Å han är skitsur... :( 

Jag tycker din sambo ha förståelse för att du är trött, kommer jobba till kl 19 och sedan ska jobba 12 timmar nästa dag. 
  • Anonym
    Anonym (Ruvar´n) skrev 2012-12-07 19:31:39 följande:
    Bra svar...
    å skönt att du vet.

Jo så kan man ju se det. man han lägger fram det på sånt jäkla dumt vis, smäller i dörrar å beteer sig som en skitunge för att jag "inte vill träffa hans släkt"...så är ju inte fallet.
    Stannar fan hemma. Nu är det MIN tur att tat lugnt i ca 2 veckor.. mitt ägg betyder allt :/

Jag tror inte du kan påverka graviditet genom att inte åka på julfesten. Att fokusera på det blir ju lite fel. Fokusera i stället på att du jobbar och behöver återhämtningen. Släkten har ni massor med tid att träffa andra år, ni ska väl vara ihop hela livet
  • Anonym (Ruvar´n)
    Fanny b skrev 2012-12-07 19:37:52 följande:

Jag tycker din sambo ha förståelse för att du är trött, kommer jobba till kl 19 och sedan ska jobba 12 timmar nästa dag. 
    ...tycker ju jag med men nu vänder han detta emot mig å ska helt plötsligt dra in hela julen i detta.

Vi skulle ha halva dan hos hans päron å halva hos mina på jul.
    Nu säger han att han inte tänker va med min familj. vafan håller han på med?
    Å jag är så jäkla känslig nu ändå med alla hormoner jag pumpar i mig.

Nä jag åker fan hem imorgon. Jobba 12h, ledig i 12 å sen jobba i 12 igen. 
  • Anonym (Ruvar´n)
    Anonym skrev 2012-12-07 19:39:37 följande:
    Jag tror inte du kan påverka graviditet genom att inte åka på julfesten. Att fokusera på det blir ju lite fel. Fokusera i stället på att du jobbar och behöver återhämtningen. Släkten har ni massor med tid att träffa andra år, ni ska väl vara ihop hela livet
    ..exakt. Å du har nog rätt. Hade inte velat åka dit även om jag inte ruvat tror jag.. 
  • Fanny b

vampyria2 skrev 2012-12-07 19:29:36 följande:

Nu kan detta ha varit en gång företeelse, men spontant skulle jag inte tolka ts sambos reaktion som att han gärna vill ha henne med, utan för att han blir sur när ts inte gör som han vill. Att man blir trött av att arbeta en hel dag, för att sedan arbeta 12 timmar nästa dag, tycker jag är givet, det är inget man ska behöva för någon annan.

Om ts sambo gärna velat haft med ts så borde han föreslagit sina föräldrar att denna aktivitet kunde göras en kväll där ts inte skulle jobba ett långt pass dagen efter. Om detta inte gått, då förstått varför ts inte vill följa med.
Svar på tråden är jag så elak som inte följer med? (nybliven ruvare)