Kan inte sova har svårt att andas
Andra natten i rad som jag vaknar och inte kan somna om. Vaknar efter någon timme sömn med att jag inte kan andas ordentligt. Är bara i vecka 22 så det kan ju inte vara bebisen som trycker på redan?
Minns att jag hade liknande känslor av att inte kunna andas på natten vid förra graviditen men då många veckor senare in i graviditeten.
Känns nästan som det är psykiskt för jag är jättetrött men så fort jag lägger mig ner får jag panik för jag inte kan andas ordentligt. Blir väldigt täppt i näsan när jag ligger ner vilket lättar när jag sitter upp. Jag är inte stressad eller orolig för nåt men det känns som en mildare panikångestattack skulle jag gissa på. Det som hjälper är att gå upp och röra på sig och sedan skingra tankarna med att se på tv eller sitta vid datorn. Hade ett stressigare liv och var mer orolig inför min första graviditet och borde mått så här då istället. Då lättade andningsproblem lättare och jag kunde lugnt somna om efter en stund.
Någon som känner igen sig och har tips på vad jag ska göra för att kunna somna om?