• alice72

Kan inte sova har svårt att andas

Jag sov också jättedåligt runt vecka 20 ungefär  - en vecka (minns inte vilken vecka) sov jag riktigt dåligt, vaknade varje gång min sambo vände sig i sängen... var tvungen att sova i på gästmadrass i sovrummet för att få nån sömn alls. Men sen gick det om, har sovit gott sedan dess (nu i slutet av 27:e veckan). Jag får också svårt att andas när jag är stressad, och det händer ofta just på natten när jag inte kan sova. (Bävar inför de sista veckorna då lungorna pressas av livmodern..!)

Jag har tyvärr inga bra tips... för mig är det bättre att inte stiga upp, ens på toa, för då är det kört. (Det betyder att jag inte får dricka på några timmar innan jag lägger mig, vilket kan vara svårt då jag ofta är törstig.) Inte titta på klockan heller, och bara intala sig att det är gott om tid och kvar till morgonen och ingen panik. Men ibland är det förstås omöjligt, tyvärr.

Hoppas det går om, som det gjorde med mig! (Har hört om andra också som haft svårt att sova under en period i mitten av graviditeten.)

Svar på tråden Kan inte sova har svårt att andas