• Madde83

Klåda i tidig graviditet?!

Hej alla glada! Jag har haft en sån enorm klåda i flera dagar! Mest på mage, bröst och underlivet. Suttit och surfar runt lite på nätet om graviditets klåda, och nästan överallt står det att det kommer i slutet av graviditeten.. Men jag hade nånstans i bakhuvudet om graviditets klåda, så jag tog ett test i morse, och det var positivt! Sträcket var väldigt ljust, men ändå två streck! Lycka! Ska ta ett nytt test om några dagar bara för att vara på den säkra sidan. Men nu till min fråga, är det någon annan som haft klåda i tidig graviditet??

• Svar på tråden Klåda i tidig graviditet?!
  • Clotilda

Är du allergisk? Jag blir extra känslig under graviditet eftersom immunförsvaret minskar och har i princip klåda i nio månader. ;)

• Madde83
    Clotilda skrev 2012-12-08 08:17:46 följande:
    Är du allergisk? Jag blir extra känslig under graviditet eftersom immunförsvaret minskar och har i princip klåda i nio månader. ;)

Nej jag är inte allergisk mot nåt vad jag vet iaf. :P Spännande, då vet jag vad jag har att se fram emot i 9 månader! ;) Tack för svar!
  • Emms1984

Har med mycket klåda nu. Är i v10+4 och frågade BM idag och hon tippade med på allergi och att jag skulle kontakta vc så dem kan göra en grundlig undersökning så det inte är något annat. BM sa även att graviditetsklåda kommer i slutet och va det det redan så får jag det nog inte så lätt trodde hon. 

• Madde83

Men blir man då "känsligare" under graviditeten? När jag vänta min son hade jag ingen klåda alls, och är inte allergisk. Nu har iofs klådan avstannat en hel del, men har det redan kommit smygandes nu så lär man ju få det i slutet av graviditeten. ;)
    Tack för svaret! :)

• Emms1984

Min BM sa inte något om att man blir känsligare. Haha ja så kan man se det så då vet vi väl vad vi har att vänta oss ;)

Svar på tråden Klåda i tidig graviditet?!