• anne h

barn med downs - problem med nattsömnen

calabalic skrev 2012-12-08 15:02:24 följande:
    Har en kompis med ett barn med downs syndrom som är 9 år. De har hela tiden haft problem med nattsömnen, barnet vaknar flera gånger varje natt och vill sova hos föräldrarna, känna närhet och värme. Det har varit så sedan barnet var ½ år. Föräldrarna sover dåligt med barnet bredvid sig (barnet sparkar och rör sig hela tiden och vill helst sova på förälderns arm) och de är aldrig utsövda verkar det som, och samtidigt verkar de inte komma på någon lösning på problemet. Finns det någon annan här som har eller haft samma problem och har förslag på hur man kan lösa det?
    Varför vaknar barnet?

Är man två föräldrar kan man ju turas om att sova, gör de det? 
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    marienna skrev 2012-12-12 16:48:32 följande:
    Allvarligt talat Anne vilken värld lever du i? Den perfekta med 4 perfekta barn som sover toppenbra eller? Eller vill du bara provocera med ditt inlägg? Vill du provocera gör det i någon sandlåde-tråd då.
    eh.. jag har fyra perfekta barn, ja, vad har det med mitt inlägg att göra? Eller menar du att du inte ser dina barn som det bästa och mest perfekta som finns, precis så som de faktiskt är?

kan upplysa dig om att ett av mina perfekta barn har DS, därtill har det barnet inte sovit en hel natt på drygt 13 år, så jag tror jag har en viss erfarenhet av just det TS undrar över.. har du?

Sandlådetrådar håller jag mig ifrån, jag har varken kraft eller vilja att ägna mig åt dylika ting,.
  • anne h

Jag undrar fortfarande: varför vaknar barnet? Har det gjorts någon sömnstudie och vad kom de isf fram till?

Svar på tråden barn med downs - problem med nattsömnen