• puss

Hur sköter man amaryllis?

det som står där.

Easy cum easy go
  • Svar på tråden Hur sköter man amaryllis?
  • puss

men hit med hjälp jävla amaryllishater!!

Easy cum easy go
  • helenen

Men JAG vet väl inte! Skrikandes Jag har precis vart och köpt en amaryllisplanta och vet lika lite som du. Får jag vara med och fräsa åt folk som inte svarar nu då?

• rosyposy

Meh åh! Det är ju aslätt. Vattna typ lite sparsamt (när den är jättetorr) och vänta på blomman som kommer sen.
    Vill du få den att blomma igen nästa år så låter du blomma och blad vissna ner, vattna lite med gödselnäring och googla sen för det här steget har jag aldrig lyckats med.

• W Goldberg

Vattna sparsamt då och då eftersom blomstängeln växer sig allt för lång om den får för mycket vatten och har då en tendens att inte vilja stå kvar där den är ställd utan vill ramla omkull och gå av.

• yodi

nu är jag inget proffs, har haft min i två veckor och den är inte död i alla fall

den står i fönstret och har fått vatten typ tre gånger, stod på lappen att man skulle vattna sparsamt i början och lite mer när den har börjat slå ut.

• Stella Polaris

När blommorna har slagit ut kan du skära av stänglarna och sätta dem i en vas (med vatten i). Håller sig lika länge. Snyggt i en hög glascylinder

• puss
    Stella Polaris skrev 2012-12-08 19:16:12 följande:
    När blommorna har slagit ut kan du skära av stänglarna och sätta dem i en vas (med vatten i). Håller sig lika länge. Snyggt i en hög glascylinder

aha ok
    Easy cum easy go
Svar på tråden Hur sköter man amaryllis?