Inlägg från: auapower |Visa alla inlägg
  • auapower

Fan va bög/bögigt

nej du ska absolut inte acceptera det om du inte tycker att det är okej!

Jag är hetero, men har många vänner inom HBT, vi har ett skämtsamt sätt att prata med varann, men är inte heller rädda för att säga ifrån om det blir för mycket och detta för att vi är på samma plan, aldrig i livet att jag skulle uttrycka mig så som jag gör med mina vänner mot en okänd eller liknande.

Att personer inom HBTQA (så får vi med alla) skulle hoppa i säng med någon för att de har samma läggning är ju absurt! Absolut att ni har samma behov av närhet och kärlek som jag till exempel! 

Är det så att du blir ledsen över "bög/bögigt" i meningar och personen som säger det inte lyssnar, så gå till chefen och prata, jag kan förstå att du blir ledsen över det, mina "bögvänner" skulle också ta illa upp om någon höll på så i deras närhet.

• auapower
    TobbePetra skrev 2012-12-08 16:59:03 följande:
    Sen är det så, är man van och säga saker på ett sätt så är det väldigt svårt att bryta den vanan.

det är ju ingen ursäkt! skulle jag vara van vid att säga till exempel "blatte" eller "svartskalle" tro fan att jag inte skulle gå utan polisanmälningar på mig! vad är det som gör "blatte" värre än "bög" att säga i sverige?

Nu är vi ett av de bättre länderna på att acceptera HBTQA, men långt ifrån alla gör det, vilket gör att det blir skällsord, precis som "blatte" eller "cp-barn" eller "mongo"... jag tycker att det är fel att säga att saker är bögiga, eller ropa bög efter någon... det är bara fel, och folk måste sluta med skällsorden! Är det inte bättre att vi säger "fan i helvete" eller "piss" eller någonting istället?

Ja jag är för att mina framtida barn ska få svära till en viss gräns, bättre det än att de skriker "bög" eller något annat åt ilskan/smärtan... om vi tar exemplet med filen, det låter bättre med "fil smakar piss" än "fil är bögigt", då blir det ens egen smaksak.. inte ett skällsord.

• auapower
    pontus1992 skrev 2012-12-08 17:08:35 följande:
    Jag tycker ju det är en sak om vi bögar kallar varann bögjävel och säger att saker är bögigt  jag är ju bög och en jävel på att böga så bögjävel ser jag bara som något positivt..

nja där kan jag inte hålla med, en bög som kallar en annan bögjävel, den personen kan bli minst lika ledsen som du om en främmande hetero säger bögjävel till dig. OM man sedan har det inom vänskapskretsen (min kompis är bög och dragqueen, honom kan vi (hetero som homo som transor som bi) kalla "bögen" om han inte lyssnar till sitt namn eller inte hör.. men det är ingeting han blir ledsen för, då vi alla har samma attityd mot varann, dock mer kärlek, men ändå)

och man gör som man ser/hör, kallar en bög en annan bög för bögjävel, så kan många runt omkring tänka "aha det är okej att säga så" och så börjas det..

• auapower

nej precis! man måste ju vara nära vänner för att kunna ha den nivån, jag går på filosofin att "alla är människor i första hand" sen vad är mer (typ hetero, homo, arab, kurd, serb osv) spelar ingen roll.. tråkigt att det har blivit ett skällsord bara Obestämd

Svar på tråden Fan va bög/bögigt