Fan va bög/bögigt
Vet inte riktigt vad som har hänt med mig och min känslighet. Jag har aldrig brytt mig om när folk säger att något negativt är bögigt utan mer alltid skämtat bort det. Nu har jag en kollega på mitt jobb som jag umgås en del med och väldigt ofta om hon pratar om något som är dåligt eller konstigt så kommer ordet bög/bögigt in i beskrivningen. Jag är ju öppet bög och alla har accepterat det och alla andra som är det på mitt jobb (vi är 4 st), och vi umgås precis som alla heteron med varann och det är inga konstigheter.
Jag har någon gång tagit upp det med henne eller det är väl mer hon som sagt efter att hon sagt att något är bögigt att det bara är ett uttryck och jag har bara sagt att det är ok. Fast nu har jag börjat bli lite småirriterad på det och börjar säga att saker är hetero när de är negativt. Då skrattar hon bara och att hon "got the point", men ändå så fortsätter det..
Sen är det en grej till jag undrar om er heteron..
Tror ni verkligen att vi HBT:are hoppar i säng med vem som helst bara för att vi har samma sexualitet.
Detta är ett tag sen men det började en ny bög på mitt jobb och efter typ en vecka så frågade en tjej om vi hade haft sex. Självklart svarade nej eftersom vi inte haft det och frågade henne varför hon trodde det.. -Men ni är ju bägge bögar fick vi till svar.
Sen om vi har gaypar som gäster då får jag direkt veta det- Jag hade ett gaypar som checka in nyss eller vi har ett gaypar i baren låter det ofta. Min respons brukar va Nämen och jag har checkat in MASSOR av heteropar idag.
Är det jag som är känslig eller vad???