Bra läsa själv-böcker till 7-9 åringar? Hit me!
Tips önskas!!!! Helst massor!
Tips önskas!!!! Helst massor!
Ingen? :-O
Denna gillade min dotter, finns än så länge tre böcker i denna serien men en fjärde är på väg Och förhoppningsvis fler efter den
www.wahlstroms.se/Bocker/Bokpresentationssida/
Hur bra läser barnet? Min 8-åring läser väldigt bra och har läst alla Harry Potter. Han får Smaragdernas bok i present nu.
Om barnet inte är fullt så driven läsare är Jo Salmsons böcker ett tips; lättlästa, men spännande.
Jag tipsar om böckerna om Alex och Corinthia. Den första heter nog just det (Alex och Corinthia), den andra heter Eldmagikernas torn. Även böckerna om Emil Waern är kul, liksom böckerna om Riddarskolan. Allt beroende på ålder och läskunnighet, förstås.
Tack alla för tips. Barnen ligger nog på normalnivå läsmässigt. (Vi pratar alltså om en som går i ettan och en som går i trean.)
Fler tips mottages gärna.
Jag har kollat igenom det ni tipsat om, och de böckerna ser jätteintressanta ut. Dock har jag svårt att tro att en normalstörd sjuåring skulle klara att läsa dem själv. Så lite enklare tips mottages tacksamt också.
Nu är jag i vanliga fall väldigt genusmedveten, men jag vet med mig att dessa två tjejer är ganska "tjejiga" för tillfället och efterlyser även lite "tjejigare" böcker. (Usch, nu skäms jag nästan )
Böckerna om Kulla-Gulla och Det lilla huset på prärien-serien. Gillade mina tjejer att läsa i den åldern.
Pernilla gesens böcker om Alva!!
Ta hjälp av biblioteket! Det gör vi flera gånger/månad, det är bara berätta om ngefär vad man är ute efter och gillar, så tar de fram bra böcker. Nästan alltid är det böcker som gått hem hos barnen!
Miss Amanda Hill har de gillat. Böckerna om Hedvig är också bra! Så finns det en serie om djur, typ "djurakuten nästa" tror jag en av böckerna heter, den var visst otroligt bra. Gillar de hästböcker finns det lättlästa om Emelie.