• Tealhawk

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Det är befängt att tycka att dessa saker förknippas med rasism och det är lika befängt att plocka bort dem. Alla i det här landet är så rädda för att bli kallade rasister att de letar rasism i varenda vrå och går på småsaker istället för att bekämpa den riktiga rasismen som handlar om diskriminering och våld (bl.a) pga etnisk tillhörighet.

These are not the droids you're looking for
  • Tealhawk
    Anonym skrev 2012-12-09 00:12:40 följande:
    Enligt artikeln verkar det ha med allergiker att göra.
    Du verkar ha låga kunskaper inom läsförståelse. Det står att själva serveringen av pepparkakor har med allergi att göra, men att utklädningen uteblir pga att "någon" (läs; invandrarna) kan uppfatta det stötande.

Det har redan varit uppe en tråd på familjeliv där invandrarfamiljer har klagat över pepparkaksgubbe-kostymerna och fick skolledningen att rösta bort dem i luciatåget. Kan mycket väl ha handlat om denna skola. Trots allt får man hoppas att inte allt för många skolor faller för sånt här trams.

Själv skulle jag skickat min son i pepparkakskostym, sedan hade de fått ta striden med mig senare. (Om de vågat). Trots allt har både jag och min son svart hår och bruna ögon samt..... BRUN hy. Så om någon ska vara stött över pepparkaksgubbar så borde det ju vara vi.
    These are not the droids you're looking for
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!