Pepparkaksgubben är rasistisk!
Jag finner detta tragiskt då det får helt motsatt effekt mot vad tanken är ifrån början.
Man vill inte verka störande...
Istället för att låta en gammal svensk tradition som både barn och vuxna tycker om, vara som den varit de senaste årtiondena så ska man in och ändra på det ifall någon kanske eventuellt skulle finna detta störande. Vaddå störande?
Är det inte mer störande att någon annan fattar ett beslut som väldigt få ens verkar dela?
I dag när självkänsla är ett så viktigt ledord, där man ska jobba stenhårt för att lära sig att älska sig själv och att man duger som man är. Där man ska lära sig att inte bry sig om vad man TROR att andra tycker och tänker om en som person, varför kan man då godta att någon annan kör över en totalt i en fråga som man inte ens har blivit tillfrågad om utan dessa beslutsfattare TROR att jag eller någon annan skulle finna detta stötande...
Sådant här spär bara på fientligheterna mer istället för att motverka dem. Jag börjar numera fundera på vad dessa människor som hittar på dessa konstigheter egentligen har för dold agenda bakom sitt agerande. I mina ögon verkar det mer som att de vill främja fientlighet mot att stävja det.
Är så trött på alla rikspuckon som istället för att ta tag i grundproblemen försöker med någon löjlig rörelse med dammvippan för att försöka få bort det obehagliga smolket i bägaren!