Inlägg från: Pappa i sthlm |Visa alla inlägg
  • Pappa i sthlm

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Tyvärr är väl det här sverige av idag. Det är alltid någon virrpanna som drar iväg och i all välmening (?) tar bort något ur gamla traditioner för att man i sin förvirrade världsbild fått för sig att någon blir kränt. Eller rättare sagt....det finns alltid någon som blir krängt. Alltid. Över vad som helst. Ta bort lusiatåget också. Som någon skrev så kan ju det liknas vid ett ku-klux-klan tåg. Vita särkar och vita strutar på huvudet. Ta bort skolan också när vi ändå är på gång. Hur många skoltrötta ungar känner sig inte "kränkta" av skolan. Ta bort läraren som tog det här beslutet. Jag känner mig kränkt av henne.

Vad är det som är så kränkande med pepparkaksgubbarna? Att dom är bruna? Skall vi förbjuda negrer också? Oj...förlåt..jag använde ett fult ord. Jag menade förståss färgade medmänniskor. Blev någon kränkt? Blir någon kränkt av att vi har färgade människor runt oss? När jag hade barn i förskoleåldern då dök det upp en Batman i luciatåget. Undrar just hur många som kände sig kränkt då?

Så nu undrar jag avslutningsvis hur många som jag har kränkt med dessa tankar. Tänker ni kanske anmäla mig? Får jag en reprimand nu? 

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!