• VickyHurtig

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Det går till sån överdrift att det inte är sant! Man kan knappt göra nåt längre utan att nån tar illa upp! Man får knappt ha mån svensk tradition kvar, för då är man rasist... Med risk för att låta gammal... Det var bättre förr! När hag gick i gymnasiet var det en mörkhyad tjej som var pepparkaksgubbe, hon tyckte det var perfekt då hon redan var "brun" som hon uttryckte det. Hon gjorde dn egen version av låten o sjöng "jag kommer, jag kommer från pepparkakeland...." Men, ja! Jag är tydligen världens rasist, för jag säger negerboll, lyssnade på när ungarna sjöng "den blomstertid nu kommer" på skolavslutningen o jag hade en midsommarstång i trädgården, som barnen sedan fick leta efter påskögg i tidigare. (Trädgården alltså, inte stången)

• VickyHurtig
    Delia skrev 2012-12-11 09:12:17 följande:
    VickyHurtig: Hur passar offerkoftan? Anonym: Det är ingen i den här tråden som har tyckt att pepparkaksgubbar är stötande. Hur gamla är ni egentligen? Mina föräldrar är födda på 50-talet och dom skulle ALDRIG säga varken neger eller negerboll. Men det kanske handlar om något annat än ålder, typ bildning och intelligens ;)

, offerkoftan? Förresten... Borde jag bli kränkt av att du kallar oss för obildade o ointelligenta, haha? För övrigt är ordet negerboll bara ett ord på en liten boll, varken mer el mindre. Jag läser inte in nåt annat i det, har alltid kallat det så, o kommer förmodligen alltid att göra det. Även min man som ursprungligen är från Chile. Så även min kompis från SriLanka. Jag MÅSTE inte kalla den det av princip, det bara blir automatiskt.
  • VickyHurtig
    Anonym skrev 2012-12-11 12:05:18 följande:
    Visst är det knepigt med de här småflickorna som är totalt enögda när det gäller att försvara invandrare men som utan att blinka kallar svenskar för "obildade och ointelligenta"? Tur att man inte är den lättkränkta typen

Haha, jag får väl hämta banjon o sjunga mig till tröst...
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!