-
Så din poäng är att neger och idiot är likvärdiga begrepp. Då förstår jag att du inte vill kalla någon neger. Men för de flesta är inte begreppen likvärdiga, negrer behöver inte vara idioter.Delia skrev 2012-12-11 12:18:34 följande:Själv säger jag alltid "titta här kommer idioterna" när det går förbi en särskoleklass. Jag kommer fortsätta säga så, det har liksom ALLTID hetat idioter. Jag har föresten en kompis med downs och han har inget emot att bli kallad idiot.
-
Det går bra ja, jag är smart som en neger.Delia skrev 2012-12-11 12:35:49 följande:Haha aww, tänkte du länge innan du skrev? Gick det bra? -
Men nu var du ju sant, att det handlade om att läraren försökte vara PK.Anonym skrev 2012-12-11 12:48:34 följande:Suck.
Ingenting duger för Er om det inte passar er agenda.
Säger man en sak är man PK och sen när det visar sig att sådana som Du hade fel så är det helt plötsligt en "efterkonstruktion".
Ni vill ju att det ska vara som ni tycker och tänker, Ni ville att det skulle handla om hudfärg så ni kan dra fram offerkoftan och nu är ni förbannade över att det visade sig vara ett stort fett misstag från na och en mamma som ville skapa drama där det inte fanns någon.
Det visar bara på hur falska och genomskinliga ni är.
http://na.se/nyheter/laxa/1.1911112-laxachefen-skolverket-gor-larare-osakra
Det intressanta är mer hur ni PK nissar hanterar frågan här i tråden. Hur ni försöker blunda för vekligheten och inse hur er iver att vara PK förblindar er. -
Tydligen är ni väldigt bekymmrade att någon lärare kanske tagit detta beslutet pga oro för att någon skulle bli stött.Delia skrev 2012-12-11 12:53:41 följande:Vad är det för hemsk verklighet vi blundar för? Det verkligheten där en lärare KANSKE har sagt att ett barn inte får vara pepparkaksgubbe? -
De använder PK begreppet i artikeln.Anonym skrev 2012-12-11 13:02:25 följande:Återigen drar du fram "PK-kortet".
Läs själv i artikeln jag länkade till. Där framgår det att det inte var något missförstånd utan läraren tog beslutet pgaAnonym skrev 2012-12-11 13:02:25 följande:Nej, det handlade om ett missförstånd, läs det senaste innan du kommenterar.
"- Lärarens intention var att vara så politiskt korrekt som möjligt."
-
Läraren har ju lagt sigf på rygg och gjort en pudel när hens intentioner slog fel.Anonym skrev 2012-12-11 13:06:59 följande:Eh, jag har läst den senaste och där var det ett missförstånd och handlade om att pepparkasksången inte var med i listan på julsånger.
"Lärarens intention var att vara så politiskt korrekt som möjligt"? Låter ju verkligen som något läraren skulle säga.
Eller inte.
Den som sade
var
Margaretha Zetterlund, verksamhetschef för barn- och utbildningsförvaltningen i Laxå. Och hon lär ju veta. -
Bla ja. Kan du inte ta in vad du läser? Komiskt att du går ut med att andra inte vill se sanningen samtidigt som svart på vitt går dig förbi.Anonym skrev 2012-12-11 13:11:24 följande:Jaha? Och i den andra artikeln så säger hon att det var för att sången inte var med på listan
Det står ju övers på sidan
-
Jag väljer att tro på båda. Ser ingen anldening att förkasta någon.Anonym skrev 2012-12-11 13:14:52 följande:Kan du inte läsa? Den andra artikeln så står det att Hon sa att låten inte var med på listan.
DU väljer att tro på denna "sanningen" istället? Varför? Jo, för att det passar Din agenda.
Att pepparkakssången inte var med är inte så intressant, däremot är det intressant att lärare tar beslut för att vara så politiskt korrekta som möjligt vilket tar sig uttryck i rädla för att råka stöta sig med färgade människor helt i onödan. -
Har jag gjort hela tiden men du var nog lite förblindad av din hysteri över att lärarens intetioner var att vara så PK som möjligt vilket ju var något du förnekade. me, men.Anonym skrev 2012-12-11 13:18:17 följande:Ah, så nu väljer du att tro på båda sidorna. Intressant.
-
Jag vet inte vad du menar med båda sidorna. Vad som är intressant är dock att lärarens intentioner var atta vara så PK som möjligt vilket ledde till det absurda beslutet.Anonym skrev 2012-12-11 13:23:14 följande:Hahah, sluta ljug.
Vem är det som attackerat människor i tråden för att vara PK? Vem är det som har sagt "neger" upprepade gånger för att provocera?
Vem är det som hela tiden förnekat att det inte hade med hudfärg att göra men att det givetvist måste handla om att läraren var PK? Just det. Du.
Men nu vill du helt plötsligt välja att tro på båda sidorna efter jag länkat till artikeln.
Det är ganska graverande. Men med tanke på reaktionerna i denna tråden är hen nog inte ensam i sin hysteri. -
Det står så ordagrant i denna artikeln(Fick för mig du läst den vid detta laget men det gick tydligen inte in)Anonym skrev 2012-12-11 13:30:04 följande:Du vet inte ens om det är sanningen men du väljer att tro på att läraren var "så PK som möjligt".
http://na.se/nyheter/laxa/1.1911112-laxachefen-skolverket-gor-larare-osakra
citat
Margaretha Zetterlund, verksamhetschef för barn- och utbildningsförvaltningen i Laxå.
-
Kanske det. Det kanske går trögt, men jag fattar tillslut. Ta av PK bindeln så kommer insikten till dig med.Anonym skrev 2012-12-11 13:36:39 följande:Okej, nu förstår jag; Du är trögfattad
-
Tänk vad jobbigt det måste vara för mig då att stå ut med dig om är PK hela tiden.Anonym skrev 2012-12-11 13:42:28 följande:Jag kan inte ta dig seriöst när du drar PK-kortet var 5:e sekund. -
Ok, lycka till med den föresättningenAnonym skrev 2012-12-11 13:45:29 följande:Jag är "PK" för att jag är öppen för alla sanningar
-
Tack. Vänner? Pepparkaka?Anonym skrev 2012-12-11 13:50:34 följande:Lycka till med att vara paranoid och automatiskt tro det värsta om allt
-
Inte ens ordet idiot är idiotsäkert.Flaminia skrev 2012-12-11 14:51:42 följande:
Ordet neger brukar försvaras med att det alltid hetat så och att neger kommer från ett ord som betyder svart och därför inte kan vara nedsättande. Idiot är fullt jämförbart eftersom utvecklingsstörda tills för inte så väldigt länge sedan kallades idioter och ordets ursprungliga betydelse är lekman eller icke yrkeskunnig, dvs. inte särskilt negativt laddad.