• Anonym

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Delia skrev 2012-12-13 08:59:02 följande:
    Druttenogena: Du förstod jag inte riktigt. Du tycker inte att människor är bruna utan svarta? Märkligt, alla afrikaner jag känner är bruna.

Ja alla du känner men visst fasen finns det folkslag som är kolsvarta med undantag för handflata och förvisso fotsula (men fotsulan har jag ingen säker koll på)
  • Anonym
    Moonis skrev 2012-12-13 09:31:06 följande:
    Och bara för man kallar annat bakverk för mongokaka och horboll så betyder det inte att man kallar andra för mongo och hora Tungan ute Så vad säger du om att ge andra bakverk dessa namnen

Ja folk får väl kalla bakverk för  vad tusan som helst och om någon kommer på ett nytt recept och bakar en helt ny kaka och väljer att kalla den "horboll" så inte tar jag åt mig! Jämställer du negrer med horor och utvecklingsstörda? Negrer kan vara bådadera förvisso
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 09:51:56 följande:
    Törnrosa: Ingeting? Det var ett missförstånd och ingen har tidigt illa upp. Men det visste du säkert eftersom du läst tråden.
    Varför är det så viktigt för dig att trumma in att det var ett missförstånd när det inte endast var det?
    Du spenderar hela dagarna med att dementera något som är sant. Det verkar smått hysteriskt.

Att det bland annat berodde på läraren vilja att vara PK. 
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:12:26 följande:
    Anonym: Hur är det själv, känns det viktigt att påpeka att en lärare i hela Sverige missuppfattar varför man valt att inte ha pepparkaksgubbar? Känns det lite bättre i själen när du får kalla någon PK?
    Jag frågade först. Varför svarar du inte?
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 09:02:38 följande:
    Nu tappade du bort mig igen, vad vi ska kalla dom från Niger? Nigerier vore väl lämpligt eftersom det är så det heter.
    Är inte det till förväxling likt det man kallar invånarna från grannlandet Nigeria?
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:22:01 följande:
    Anonym: Vad är det jag ska svara på? Om det känns viktigt att påpeka felaktigheter? Det säger väl sig självt ändå.
    Det är ingen felaktighet att påpeka att en av lärarens drivkrafter var en vilja att vara PK.

Det som är felaktigt är däremot ditt intrummande att det var ett missförstånd när det inte var det. mamman hade ju rätt. Det berodde bla på lärarens rädsla att inte vara PK.

Så varför är det så viktigt för dig att trumma in dina lögner om att det var ett missförstånd? Varför är det så farligt att folk får veta att vi har en lärare i Laxå som drivs av att vara PK i sina beslut? 
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:38:57 följande:
    Anonym: Det är fortfarande ett missförstånd, oavsett om det kommer från läraren eller mamman.

Skolans orsak var att pepparkakslåten helt enkelt inte skulle vara med och då blev pepparkaksgubbar onödigt.
    Ok, du väljer att inte tro på vissa journalister men du väljer att tro på andra.
    Vi har uttalanden som tydligt talar om att lärarens drivkraft var att vara PK.

Men frågan kvarstår, varför är det så viktigt för dig att detta är ett missförstånd att du spenderar hela dagarna med att trumma in detta? 

Är det så hemskt att vi har människor som driva av att vara PK och tar idiotiska beslut?

Är det månne pga att du känner dig träffad? Känner du själv att du drivs av att vara PK? 
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:49:20 följande:
    Anonym: Spenderar hela dagarna med att trumma in detta, haha sött.
    Sött vet jag inte. Verkar snarare hysteriskt. Varför gör du detta?
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:50:51 följande:
    Och då frågar jag återigen varför det är så viktigt för dig att slå på stora PK-trumman över vad en lärare gör? Lättkränkt much?
    Som sagt, jag frågade först.

Nu börjar jag även undra varför du inte kan svara på denna enkla fråga. Varför du spenderar all din tid med att trumma in en osanning som till på köpet inte ens dementerar något väsentligt? 
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:54:47 följande:
    Anonym: Jag som trodde jag suttit här och diskuterat ordet neger dom senaste typ 50 sidorna. 
    Det låter ju väldigt friskt det också. 

Hur som  har du vid flera tillfällen, första för 3 dagar sedan sedan senast idag, försökt göra gällande att det var ett missförstånd. När det finns tydliga uppgifter på motsatsen.

Iof förefaller det uppenbart att du inte vill svara på varför du beteer dig såhär vilket kanske tyder på viss brist på självinsikt hos dig. Kan det ha att göra med att det rör sig om ett rött skynke, att du inte riktigt vet varför du gör detta? 
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!