• Anonym

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Delia skrev 2012-12-13 11:15:00 följande:
    Bra teknik det där att säga att någon annan lägger för mycket tid på något för ett sen sitta själv och nitiskt studera flera hundra inlägg.
    Det är lätt, det finns en sökfunktion.
    Delia skrev 2012-12-13 11:15:00 följande:
    Du verkar missa själva grejen här, du och jag har olika åsikter. Om jag ser det som ett uppenbart missförstånd, oavsett om det är från lärare eller mamma, så är det väl självklart att jag påpekar det, varför skulle jag inte göra det?
    Klart du får påpeka det. Nu är dilemmat det att du uppfattar det som uppenbart när det inte är det. Hur kommer det sig? Sedan finns det en gräns när ett beteende blir smått maniskt, som ditt förnekande av att orsakerna hade en grund i viljan att vara PK. Detta finner jag intressant, hur inte bara rädslan att inte vara PK styr men även hur starkt uttryck din rädsla för att det ens finns de som drivs av att vara PK.

Varför är det så hemskt för dig att det finns de som drivs av att vara PK? Det tycker jag är intressant. Det är som det finns de som är medvetna om sin egen vilja att vara PK men är hemskt rädda att det skall synas. Vilket egentligen är uppenbart för alla trots allt.

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 11:27:57 följande:
    Hur ska man kunna diskutera med någon som tar saker ur luften och sen framställer det som sanningen. Sen ska jag sitta och svara på dina påhittade frågor. Givande diskussion, verkligen.
    Det är en enkel fråga.

Varför är din drivkraft så stor att du spenderar flera dagar i en tråd på FL intrummande att något var ett missförstånd när det finns starka indicier på att så inte var fallet?

Svaret på den frågan kanske kan ge dig själv insikt i hur du styrs av en vilja snarare av förnuft. Hur du styrs av en vilja att förneka. Men även varför denna fråga är så brännhet för dig, att det ens finns de som drivs av att vara PK.

Det är synd att du inte finner det givande. Symptomatiskt iof. 
  • Anonym
    CMM skrev 2012-12-13 10:23:44 följande:
    Nigerier och nigerianer. Inte konstigare än att det finns både indier och indianer.
    FY PÅ DIG!!!111oneoneone

Det heter Native Americans!
    USCH för dig och dina rasistiska åsikter!

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 11:37:47 följande:
    Anonym: Svaret på fråga nummer ett, jag har aldrig spenderat flera dagar med att trumma in någonting så jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den felaktigheten. 
    Senast i #324
    Delia skrev 2012-12-13 11:37:47 följande:
     Jag har aldrig påstått att det inte finns människor som drivs av att vara PK.
    Nej. Men du jobbar väldigt hårt på att förneka att denna läraren drevs av en vilja att vara PK när vi har uttanaden från insatta personer som säger att så var fallet. Varför förnekar du det? Man får nästan känslan att du är oförmögen att ta in det.

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 12:14:07 följande:
    Flash Gordon: Nedsättande felaktigheter? Är det nedsättande att tro att någon missförstått någonting?  Där jag bor kallas det att överdriva.
    Där jag bor kallas din argumentationsteknik för bristfällig.
  • Anonym
    Moonis skrev 2012-12-13 09:59:49 följande:
    Vet inte hur du lyckades få det till att jag jämställer mörkhyade med utvecklingsstöda och horor. Vi pratar om skällsord eller ord som andra kan ta illa upp av.
    Sen är det lustigt att bara för du inte tar illa upp över dessa orden så är det helt okej. Att andra kan må dåligt av orden och ta illa upp verkar du skita i. Empatin ligger verkligen inte på topp här inte.

Men bra, då kan jag kalla dig empatilös idiot för jag tar inte illa upp av att kalla dig det så därför är detta helt okej *ironi*

Hoppas du fattar poängen.

Nja nu hänger jag inte med riktigt. Du fär gärna kalla mig empatilös idiot men jag fattar inte hur du menar att DU  inte tar illa upp av att kalla mig det?

Och vad "negerbollen" (suck) anbelangar så är det ju en liten godsak som funnits massor med år och de som har kallat den "negerboll" i hela sitt liv och kanske skulle riskera att säga fel på fiket av gammal vana är ju äldre människor och snart ser naturen till att alla som någonsin sagt "negerboll" är stoft och aska! Då blir allt frid och fröjd

Och då kanske invandrare från Finland börjar ifrågasätta varför det finns en urttåkig, smaklös liten torr kaka som heter "Finsk pinne".! .
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 13:46:13 följande:
    Det bästa vore ju om läraren själv uttalade sig. Å andra sidan så känns det som om det kvittar. Som jag har sagt 39 gånger så handlar det om en enda människa som kanske har gjort någonting, storleken på debatten efteråt är helt absurd.
    Nja det är väl här på FL det diskuteras men annars är det väl lugnt. MEN att folk reagerar starkt på en sådan här sak visar väldigt tydligt att det sjuder under ytan!
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 13:46:13 följande:
    Det bästa vore ju om läraren själv uttalade sig. Å andra sidan så känns det som om det kvittar. Som jag har sagt 39 gånger så handlar det om en enda människa som kanske har gjort någonting, storleken på debatten efteråt är helt absurd.
    Ja, sakfrågan är obetydlig. Det som däremot är mer beklämmande är vilja att förneka lärarens beslutsgrund som PK styrd och viljan att detta skall tolkas som ett missförstånd. Finns ingen anledning att förneka uttalandet från Margaretha Zetterlund, verksamhetschef för barn- och utbildningsförvaltningen i Laxå.

"- Lärarens intention var att vara så politiskt korrekt som möjligt."

Det är sådant informationsförnekande som är symptomatiskt för  sådana som själv är PK styrda vilket är ett större problem i samhället. Ovilja att ta till sig information. Det är ett märkligt beteende.
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 13:55:16 följande:
     Ja för att folk är så fantastiskt lättkränkta.
    Det är sant. Och rädslan för att göra något som någon möjligtvis blir kränkt av hur absurt det vara månde.
  • Anonym

Ingen som tar illa upp? Jag menar är det bara mörkhyade som får gå över gatan?
    Jag tror vi måste förbjuda dom här skyltarna...

• Anonym
    CMM skrev 2012-12-13 14:00:39 följande:
     Det lustiga i kråksången är dock att de drivande bakom dylika skitidéer nästan alltid är etniska svenska rektorer med PK-komplex. 
    Ja. Frågan är varför dessa rektorer har sådant PK-komplex.

Jag tror det beror på att de är så rädda för att deras egen rasism skall synas. Dubbelt patetiskt. Inte nog med att de är rasister, de står inte ens för det.  
  • Anonym
    Moonis skrev 2012-12-13 14:45:45 följande:
    Om du läser ditt inlägg igen som jag svarade på så förstår du kanske. Bara för man själv inte skulle ta åt sig så finns det dom som gör det. Förstår du?

Att folk råkar säga fel är en sak men när någon bestämt hävdar sin rätt att säga nergerboll bara för att, då blir det något annat.

Sen är det där med finsk pinne en ganska lam jämförelse. Sen när har finsk blivit ett skällsord Lika laddat som att säga svensk pinne, lika med noll med andra ord. Sen tycker jag finska pinnar är goda så prata för dig själv. 

Vad blir det om någon tycker sig ha rätt att säga negerboll? Apartheid?
  • Anonym
    Moonis skrev 2012-12-13 20:29:25 följande:
    Och då kommer vi tillbaka till mina tidigare frågor.

Varför ska dennas rätt att få säga negerboll vara viktigare än en annan människas mående av samma ord/namn? Är man verkligen så egoistisk och empatilös att man skiter i att en annan människa mår dåligt av ens ordval? Så länge man har rätten att uttrycka sig som man vill så kvittar allt annat, eller?

Man kan verkligen inte vara alla människor till lags men när det handlar om ett ord man vet så pass många kan må dåligt av då är det faktiskt ingen stor uppoffring i mina ögon. Ett litet meningslöst ord för dig kan ha en stor negativ innebörd för en annan och varför vill man medvetet göra andra ledsna?

Å herregud. Jag ska knyta ett snöre runt stortån som påminner mig om att INTE ge mig in i "negerbollsträsket" igen.
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!