• Anonym

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Delia skrev 2012-12-11 12:42:56 följande:
    Jag kallar även mina kompisar med ogifta föräldrar för horungar. Kom igen liksom, dom ÄR ju det.
    Japp! Och vi har ju alltid sagt så! Måste folk vara så progressiva!? Det var bättre förr.
  • Anonym
    Ellaria skrev 2012-12-11 12:44:54 följande:
    Jag har inte läst hela tråden, nej. Med den informationen jag fick var det för att det kunde uppfattas som "stötande" som pepparkaksgubbarna inte var med i luciatåget. Det var det jag visste. Att pepparkakslåten inte var med låter som en efterkonstruktion, men okej.

Suck.

Ingenting duger för Er om det inte passar er agenda.

Säger man en sak är man PK och sen när det visar sig att sådana som Du hade fel så är det helt plötsligt en "efterkonstruktion".

Ni vill ju att det ska vara som ni tycker och tänker, Ni ville att det skulle handla om hudfärg så ni kan dra fram offerkoftan och nu är ni förbannade över att det visade sig vara ett stort fett misstag från na och en mamma som ville skapa drama där det inte fanns någon.

Det visar bara på hur falska och genomskinliga ni är.

• Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 12:51:52 följande:
    Men nu var du ju sant, att det handlade om att läraren försökte vara PK.
    na.se/nyheter/laxa/1.1911112-laxachefen-skolv...

Det intressanta är mer hur ni PK nissar hanterar frågan här i tråden. Hur ni försöker blunda för vekligheten och inse hur er iver att vara PK förblindar er. 

Återigen drar du fram "PK-kortet". 

Nej, det handlade om ett missförstånd, läs det senaste innan du kommenterar.

Du vet att det inte gör ditt argument bättre när du kallar folk för PK va?, snarare sämre. PK-kortet är utnött.

Ert iver att bevisa att det VISST handlade om hudfärg får bara folk att inse att ni vill att det ska vara så, så Ni kan framstå som stackars offer som inte får klä ut er till pepparkakor längre, buhuuu.

Måste svida rejält när ni inte får vara offer och se sanningen i vitögat.

• Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 12:59:19 följande:
    Tydligen är ni väldigt bekymmrade att någon lärare kanske tagit detta beslutet pga oro för att någon skulle bli stött.
    Du verkar snarare upprörd över att det inte handlade om hudfärg och att vara "PK".
  • Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:04:44 följande:
    De använder PK begreppet i artikeln.

Läs själv i artikeln jag länkade till. Där framgår det att det inte var något missförstånd utan läraren tog beslutet pga

"- Lärarens intention var att vara så politiskt korrekt som möjligt."

Eh, jag har läst den senaste och där var det ett missförstånd och handlade om att pepparkasksången inte var med i listan på julsånger.

"Lärarens intention var att vara så politiskt korrekt som möjligt"? Låter ju verkligen som något läraren skulle säga.

Eller inte.

• Anonym
    Ellaria skrev 2012-12-11 13:04:45 följande:
    Vilka er? Vilken grupp har jag blivit placerad i?
    Gruppen som inte vill höra sanningen för att den inte passar in i er agenda.
  • Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:09:16 följande:
    Läraren har ju lagt sigf på rygg och gjort en pudel när hens intentioner slog fel.

Den som sade
    var
     Margaretha Zetterlund, verksamhetschef för barn- och utbildningsförvaltningen i Laxå.  Och hon lär ju veta.

Jaha? Och i den andra artikeln så säger hon att det var för att sången inte var med på listan.

• Anonym
    Läraren har ju lagt sigf på rygg och gjort en pudel när hens intentioner slog fel.

Den som sade
    var
     Margaretha Zetterlund, verksamhetschef för barn- och utbildningsförvaltningen i Laxå.  Och hon lär ju veta.
  • Anonym

Den som sade
    var
  • Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:13:26 följande:
    Bla ja. Kan du inte ta in vad du läser? Komiskt att du går ut med att andra inte vill se sanningen samtidigt som svart på vitt går dig förbi.

Det står ju övers på sidan

Kan du inte läsa? Den andra artikeln så står det att Hon sa att låten inte var med på listan.

DU väljer att tro på denna "sanningen" istället? Varför? Jo, för att det passar Din agenda.

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!