• 19leon73

Introvert + introvert = sant?

Nej, jag skulle säga att en introvert person skulle kunna leva ihop med den personen som han eller hon känner för... oavsett om motparten är extro eller intro.

Det som är svårt är att hitta en motpart som kan acceptera att leva med en person som inte småsnackar speciellt mycket, en person som säger något när han eller hon har något att säga, en person som inte lindar in ord i bomull utan säger saker rakt ut...

Jag är själv introvert och min ex sambo var extrovert, vi levde ihop i 15 år innan vi separerade.

• 19leon73

Det är väl det som är det svåra i det hela, Jag har grymt svårt för att ta första steget och har ingen aning hur det skulle se ut om två introverta personer skulle gå på en blinddate.

Lite komiskt när man tänker på det. Två personer som sitter helt tysta....   sjukt nöjda med att inte behöva tala speciellt mycket. Till slut säger en av personerna något, den andra finner ämnet intressant, de konverserar i 5 minuter och sen sitter tysta i ytterliggare en timme...

• 19leon73

Precis som du säger det handlar väldigt mycket om ett givande och tagande, den extroverta motparten måste vara medveten om den introvertas egenskaper och behov och det är oftast här det falerar.

Den introverta kan bli less på att konversera om saker utan substans, den introverta kan hänga med ut och dricka ett par öl och känna sig nöjd efter en stund.

Den extroverta kan bli less på att sällan konversera alls, den extroverta kan precis som du skriver hänga ute med gänget hela helgen och blir kanske missnöjd om partnern inte vill detta.

Därför måste det vara ett samförstånd mellan de båda och väldigt mycket förtroende för varandra precis som i alla andra förhållanden. Detta är ingredienser som fattades i mitt förhållande och vi klarade det ganska bra ändå fram tills det tog slut.

• 19leon73
    Anonym skrev 2013-03-03 10:15:56 följande:
    Fast just kärlek handlar väl inte så mycket om konversationer.
    Nej förvisso men säg den extroverta person som pallar leva i ett förhållande med en person som inte känner för att konversera..

Att samtala är viktigt för många, för mig räcker det med att personen finns i närheten för att jag ska vara tillfredställd.
Svar på tråden Introvert + introvert = sant?