Introvert + introvert = sant?
Passar en introvert person bäst ihop med en annan introvert och extroverta passar bäst med varandra?
Passar en introvert person bäst ihop med en annan introvert och extroverta passar bäst med varandra?
Man passar ihop med den som gör en lycklig. Punkt.
Nej, precis, introvert är inte lika med blyg... Nu finns det visserligen situationer där jag är blyg OCKSÅ, men det är inte så att jag, som introvert, är helt socialt handikappad och inte vet hur man tar kontakt/inleder samtal/samtalar osv.
Det är oväsentligt om min framtida partner är introvert eller extrovert, det viktigaste är att där finns en respekt för att man är olika och att man blir accepterad för den man är. En extrovert partner skulle förmodligen inte ha något emot att vara ute fredag kväll/hela lördag och avsluta med stor brunch på söndag, medan jag skulle föredra att kanske vara social på fredag kväll, spendera lördag hemma, och ha brunch på söndag förmiddag för att ha resten av dagen för mig själv, och då är det ju viktigt att det finns ett givande och tagande där, en grundläggande respekt för att alla inte fungerar lika.
Jag är extrovert och hon är introvert.
Det funkar skitbra och vi kompletterar varandra utmärkt.
Hon är eftertänksam och klok.
Jag är social och utåtriktad, tillsammans utgör vi ett suveränt team.
Men jag tror det handlar mycket om att acceptera och uppskatta den andra människan precis som den är, att inte försöka "konvertera" den andra att bli som man själv är.
Att inse att det finns fler sätt att vara på än mitt och dom är lika bra som mitt.