1:2 på kub test. till er son är oroliga.
vår son är 1 år o 11 månader och helt normal i sin utveckling.
vår son är 1 år o 11 månader och helt normal i sin utveckling.
Vi fick också 1:2 men har gjort moderkaksprov och massa extra ul och allt ser perfekt ut.. Är i v.28 nu.. Men det är lite svårt att släppa oron.. Gjorde ni några tester innan er son föddes?
om vi gjorde? herre gud...jag var där ofta eftersom de trodde det va ett allvarligt hjärtfel. Gå så ofta du vill! du ringer till kk och säger att du är orolig och känner minskade fosterrörelser så kan de inte neka dig, du behöver inte gå via barnmorskan. insider tips =)
jag satt hela dagarna framför datorn och grät..när alla gick med sina magar i vädret...gömde jag min, det finns ngt kromosom fel som inte är förenat med liv? så 1:2 oh väntan på moderkaksprov och på svaret...så jag födde och begravde mitt barn i fantasin ett par gånger om dagen...katastrof!
Samma här. 1:2. Gjorde fvp och allt var normalt.
Vi har även träffat en fosterkardiolog som kollat allt i hjärtat och det ser bra ut och så gör vi ul varannan vecka men det är för att jag har högt blodtryck.. Mina njurar kollapsade vid förra grav så går på spec. Mödravården nu.. Känns tryggt..
Än så länge så är bebis 7% större än medelbebisen vilket tydligen är bra.. Pust! Men så svårt att slappna av..
knappt lönt att försök slappna av... blir nästan stressad av att man inte kan slappna av...
Fick också 1:2 och är bara 22 år. Vi blev helt chockade och mådde hur dåligt som helst, gjorde fvp och det visade inga kromosonfel. Vilken lättnad. Men självklart är oron där hela tiden. Ska på ul v 18 som är 21 dec. Vår bebis nackspalt var 3,5 mm. Hur stor var er? Är hur orolig som helst!!
Samma här. 1:2. Gjorde fvp och allt var normalt.
Tack annagreta378! Jag hoppas allt ser bra ut på ul om en vecka och hjärtultraljudet v 22.
Lycka till till dig med! Ska ni göra fvp?
Du får tänka på att det är 80% chans att din bebis är frisk :)
men bättre att få veta i god tid. så har man val och man kan förbereda sig. jag träffade par som fick mycket bra resultat på kub etc...som ändå fick barn med svårigheter...ex.down syndrom...de var i chock! deras frågar hoppade från särskola till för stor tunga för att kunna amma...ja de var i chock. men jag är så glad är första graviditeten var bra annars hade jag nog inte orkat skaffa fler barn...graviditet nr 2 var ju bara en stor böleri, ångest, tröstätnings, be till gud, skrika på min man, oroskatastrof ända in i akut kejsarsnitt...hade packat väska och allt...15 min efter jag kom in var bebben ute...in på kk...svaga oregelbundna härtljud...efter 1 min fylldes hela rummet av folk som klädd av mig, satte på mig, tjock spruta i ryggen.. och efter 15 min fick jag känna en gladdig kind mot kind...innan bebisen försvann...upp på neonatal avd