• liv

Beskjuten på Willys!!!

Till att börja med vill jag säga att jag är väldigt tolerant mot barn i offentliga miljöer. Blor inte sur eller irriterad när de skriker och snorar och tar sönder saker men nu är jag arrrrrrg! Jag går runt på willys och handlar lite. Går igenom en gång och helt plötsligt hoppar det fram en liten vilde med ett gevär som han kör upp i ansiktet på mig! Han viftar vilt och skriker dö dö dö samtidigt som geväret blinkar och smäller! Funderar pÅ att ta det och knäcka det på mitten i ren ilska men det hjälper ju inte. Hans föräldrar och syskon kommer gåendes. Tänker att nu gör dom nÅgot. Nenemen. Pappan går runt med solglasögon på och ser ut som att han äger stället. Tittar inte ens åt barnen. Mamman verkar inte heller vara medveten om att hon har två söner i familjen. En av dem drar henne lite i ärmen och säger något. Då slår hon argt undan ungen och skriker något på arabiska. Hur är folk funtade egentligen???? Ta med ett vapen som låter till Willys och låta barn skjuta andra??? Om de har så mycket myror i brallan så får väl barnen stanna hemma?? Pappan gjorde ju ingen nytta så han hade lika gärna kunnat vara hemma. Morr!!!

• Svar på tråden Beskjuten på Willys!!!
  • Mystica

Vad gjorde du då när de inget gjorde själva

• viseversa

Jag sa till en unge på SKARPEN som sköt mig med en "kulspruta" han blev rädd och sprang hem. INGEN riktar såna vidriga "leksaker" mot mig eller mina ungar. Skitunge är vad det är!

• Natulcien

Varför sa inte du till barnet då? Det hade jag gjort, tveklöst.
    Jag skällde ut ett helt gäng ungar i helgen, som sprang runt och skrek på ett museum...

• viseversa
    Natulcien skrev 2012-12-09 09:16:37 följande:
    Varför sa inte du till barnet då? Det hade jag gjort, tveklöst.
    Jag skällde ut ett helt gäng ungar i helgen, som sprang runt och skrek på ett museum...
    Exakt. Jag skällde ut en mamma på skansen som lät sina skitungar springa efter och SPARKA på dom vitkindade gässen som bor på skansen.

Hon SÅG vad hennes elaka barn gjorde men valde att gå och snacka i mobil istället utan en tanke på att stoppa deras beteende.

Jag blev så jävla förbannad att jag skrek till henne så hela skansen hörde att hon skulle säga åt sina barn att sluta stressa och sparka på djur och att jag skulle snacka med personalen om hon inte uppfostrade sina skitungar. 

Hon såg livrädd ut men stoppade barnens framfart utan ett ord. Finns så många idioter som har barn tyvärr.  
  • 2211

Vråla till ordentligt nästa gång så ungjävlen skiter på sig och aldrig gör om det igen. Jag fullkomligt hatar ouppfostrade snorungar.

• liv

Måste erkänna att jag själv skötte det väldigt dåligt. Killen var ju alltså max 6 år gammal. Kändes fruktlöst att skrika på honom även om jag var väldigt sugen!! Hade haft en lång och dålig dag på jobbet så jag orkade inte med en konflikt heller. Nu blir jag väl rasist också men jag upplever att det är ganska svårt att komma med klagomål på just söner när det gäller kulturen i mellanöstern. Hade inte energin att driva det just då. Suck suck suck...

• viseversa

Att skrika och säga till på skarpen är inte samma sak ts. Och nej jag hade inte tvekat. Om hans föräldrar tar illa upp skiter jag i. Kan inte dom uppfostra sina barn så får dom ta att andra säger ifrån när ungarna beter sig illa. 

• liv

Men vad är problemet liksom? Och ännu värre var att jag är hyfsat säker på att de var syrianer. Har flera vänner som är syrianer så jag tyckte mig känna igen det. Tycker att det är sjukt att låta sina barn hålla på så där vem man än är men det blir extra illa tycker jag om man dessutom kommer från ett krigsdrabbat land!

• Schack73

Ibland orkar man inte ta alla konflikter även om just det barnet skulle behövt det!

Svar på tråden Beskjuten på Willys!!!