Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

umgänge!

Hur gör ni när man pappan ska ha sitt umgänge med spädbarn? kommer han till er eller träffas ni på cafe eller liknande??
    Hur blir det om bebis sover när pappan kommer? spädbarn är ju inte vakna alltför mycket, känns taskigt om man måste väcka bebisen bara för att pappa ska komma. 

Hur har ni gjort som ej kommit överrens med varann, när det är tråkig stämming när umgänget sker??
    Sånt påverkar ju bebisen.

Tycker det är svårt att få allt att funka, speciellt när man blir så låst när pappan ska komma, Svårt att få ett fungerande vardagsliv när man måste passa upp på honom.

• Svar på tråden umgänge!
  • Anonym (mamma)
    Majlisen skrev 2012-12-10 01:38:13 följande:
    Och passa upp ska du ju inte göra, men däremot se till att barnet får träffa sin pappa. Allt handlar om vad som funkar och är bäst för ditt barn.

Om ni inte kommer bra överrens är det bäst att bara prata om saker som rör barnet. Du ska aldrig bråka på honom under umgänge är en bra tumregel. Börjar hal bara bråka med dig får ni kontakta familjerätten. Kan du kanske göra något som att ta ett bad, duscha, fixa hemma medan han kanske håller bebben i ett annat rum? Kanske underlättar? Så finns du ändå nära tillhands om det skulle vara något och du hör ju om bebben vill ammas (om du inte ger ersättning?), eller om du behöver hjälpa till för att bebis blir väldigt ledsen.

Jag försökte prata med min dotters pappa men det funkade inte. Istället hotade han mig att ta henne ifrån mig o nu helt plsötligt vill han bara ha henne varann helg för han ska ha barn med sin sambo. Allt är jobbigt just nu det är mycket mer men vill inte att alla ska se.
  • Anonym (Mamma)

majlisen:

så tyckte jag också, korta besök några gånger i veckan men pappan vill ha mycket mer. sitta här hela kvällar. :(

finns ju orsak varför vi inte är ihop, då ska man inte behöva sitta med honom hela kvällar flera gånger i veckan. Har ju ett eget liv också plus att jag mår ej bra när han kommer hit.

bebisen är så pass liten så han ammar och sover mest än. skillnad sen när bebisen är större och de kan göra nått ihop.

det är svårt att få detta att funka för finns inget samarbete än iaf.

Svar på tråden umgänge!