Inlägg från: Anonym (ge er) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ge er)

Vuxna "styvbarn" hatar mig

Nejmen lägg ner!
    Hur kan ni sitta och säga att TS har förstört ett äktenskap? Hade allt varit frid och fröjd hade väl TS sambo inte lämnat sin förra fru. Jag gissar att det (som så oftast) beror oerhört mycket mer på TS sambo och hans relation till sitt ex än med TS. Ingen kvinna har sån "makt" att hon kan "förstöra" ett äktenskap om inte mannen vill och är öppen för en ny relation. Det är faktiskt varken brottsligt eller omoraliskt att lämna sin partner som man inte trivs med och kanske skaffa en ny livskamrat. Man kan sköta det mer eller mindre snyggt men det är inte en lätt situation att lämna någon som man förmodligen fortfarande bryr sig om och vill väl. Särskilt inte om det finns barn med i bilden.

Nu är det inte ens det som tråden handlar om!

TS förstår förmodligen mycket väl varför barnen är svartsjuka och har svårt för situationen. Deras mamma har blivit lämnad och det är lätt att "skylla" hela situationen på TS. Inte moget och man kunde hoppas på bättre men vid 20 har man förmodlign inte den livsvisdomen och ödmjukheten som krävs för att alltid kunna förhålla sig på bästa sätt till det hela. Det är där de BEHÖVER klar och tydlig gränssättning och vägledning av TS sambo. HAn behöver vara tydlig med att TS är hans kärlek och livskamrat och hon SKA behandlas med respekt. Han behöver föregå med jäkligt gott exempel själv. Det låter som han gör tvärt om snarare. Han behöver sluta vara flat och inse att han får mer respekt från sina barn om han sätter tydliga gränser än tvärt om.

Lycka till TS!!!

• Anonym (ge er)
    SweeneyTodd skrev 2012-12-09 21:30:00 följande:
    Det är elakt, jävligt elakt att ligga med en upptagen man! Hur hade du känt dig om någon kvinna hade varit otrogen mot din sambo? Inte så kul va? Det varextremt dåligt gjort av dig att inledda en relation med en gift man! Så gör man bara inte, är det så svårt att fatta?
    Jag förstår ärligt talat inte varför så många tycker på det här viset?
    Jag vet inte ens vad du menar med "Hur hade du kännt dig om någon kvinna varit otrogen mot din sambo?"

Om en man M och en kvinna K1 har en relation där de har lovat varandra trohet och mannen ligger med en annan kvnna K2. Då är M otrogen som bryter sitt löfte till K1. K2 är faktiskt inte otrogen mot någon och har inte brytit några löften.

Visst, om min man är otrogen med någon annan kvinna skulle jag inte vara en bättre människa än att jag nog skulle ha ganska mörka tankar om den kvinnan (men mitt rationella jag förstår att de tankarna egentligen bara har att göra med mig och mina känslor inte henne egentligen). Men det är en liten sommar fläkt jämfört med hur FRUKTANSVÄRT besviken jag skulle vara på min man som brytit förtoendet mellan oss. Det är ju HAN som varit otrogen mot mig INTE hon.
Svar på tråden Vuxna "styvbarn" hatar mig