• SweeneyTodd

Vuxna "styvbarn" hatar mig

Förstår du ärligt talat inte varför? Jag hade också ogillat den kvinnan som förstörde mitt föräldrars äktenskap.

• SweeneyTodd
    Anonym (Såå trött) skrev 2012-12-09 20:58:18 följande:
    Måste säga att jag förvånas över att så mångas reaktioner på mitt inlägg är så aggressiva. Visst det var inte lyckat att bli så kär i en gift man, och kanske skulle jag lagt benen på ryggen och sprungit direkt.
    Det är elakt, jävligt elakt att ligga med en upptagen man! Hur hade du känt dig om någon kvinna hade varit otrogen mot din sambo? Inte så kul va? Det varextremt dåligt gjort av dig att inledda en relation med en gift man! Så gör man bara inte, är det så svårt att fatta?
  • SweeneyTodd
    Anonym (Såå trött) skrev 2012-12-09 21:50:46 följande:
    SweeneyTodd vad är ditt problem? Stackars hatiska människa...
    Jag skulle gärna prata med "barnen" men det är svårt när de knappt svarar på tilltal. Det blir liksom ingen dialog hur mycket jag än försöker. Och sambon är mycket konflikträdd när det gäller ungarna. Han fjäskar så jag blir spyfärdig. Antar att den bild han gav av en stark man var fel...
    Ska försöka följa rådet att inte gå undan utan istället ta plats. Trots att det är svårt för jag är en diskret person och barnen tycks vara vana vid att ta plats och bli uppassade.
    Vad är ditt problem? Du inledde ett förhållande med en gift man!!!!!! Det är FEL! Jag hade starkt ogillat kvinnan som hade förstört mitt föräldrars äktenskap!
  • SweeneyTodd
    Anonym (ge er) skrev 2012-12-09 22:04:38 följande:
    Jag förstår ärligt talat inte varför så många tycker på det här viset?
    Jag vet inte ens vad du menar med "Hur hade du kännt dig om någon kvinna varit otrogen mot din sambo?"

Om en man M och en kvinna K1 har en relation där de har lovat varandra trohet och mannen ligger med en annan kvnna K2. Då är M otrogen som bryter sitt löfte till K1. K2 är faktiskt inte otrogen mot någon och har inte brytit några löften.

Visst, om min man är otrogen med någon annan kvinna skulle jag inte vara en bättre människa än att jag nog skulle ha ganska mörka tankar om den kvinnan (men mitt rationella jag förstår att de tankarna egentligen bara har att göra med mig och mina känslor inte henne egentligen). Men det är en liten sommar fläkt jämfört med hur FRUKTANSVÄRT besviken jag skulle vara på min man som brytit förtoendet mellan oss. Det är ju HAN som varit otrogen mot mig INTE hon.
    Grattis att du är så fantastiskt PK, det kommer leda till populäritet här på familjeliv. K2 har förstört deras äktenskap, även om mannen såklart också har gjort det.
  • SweeneyTodd
    Anonym (Såå trött) skrev 2012-12-09 22:47:45 följande:
    SweeneyTodd - är du dum i huvet?! Jag har inte förstört något äktenskap. Vi möttes, blev kära och MANNEN valde att skilja sig. Hans val. Det gör man inte om äktenskapet är bra. Skärp dig!
    Jo, du förstörde ett äktenskap. Mannen lämnade sin fru på grund av DIG.
  • SweeneyTodd
    iser skrev 2012-12-09 23:06:58 följande:
    För att män är dumma i huvudet och enbart gör som de blir tillsagda? -Knulla med mig och dumpa din fru. - Javisst, jag har ingen egen vilja.

Folk blir kära.
    Var har jag sagt att mannen inte har någon skuld i det hela? Givetvis är mannen också skyldig!
  • SweeneyTodd
    sextiotalist skrev 2012-12-10 15:46:26 följande:
    Och det kan aldrig bero på att mannen inte hade känslor kvar för sin fru?
    Det är möjligt, men varför lämnade han inte tidigare i så fall? Varför lämnade han sin fru först när han träffade en annan? TS har en stor roll att äktenskapet förstördes, om inte hela ansvaret. Kort sagt, jag hade också ogillat starkt den kvinna som hade förstört mina föräldrars äktenskap. Det här är ju jävla typiskt FL. Man tänker bara på sig själ,v och vägrar acceptera att ens handlingar kan påverka andra på ett negativt sätt. Egoism.
  • SweeneyTodd
    Iam skrev 2012-12-11 11:39:54 följande:
    Faktum är att man kan inte förstöra ett lyckligt äktenskap/förhållande. 
    Däremot kan känslor för någon annan verka som en katalysator för att ta tag i situationen.
    Det enda ansvar jag anser att TS har är om hon hade gjort något med mannen när han fortfarande var gift, men det gjorde hon enligt utsago inte. Alltså ligger allt ansvar för äktenskapet på dom två människor som gett sig in i det.

Ditt resonemang låter mer som en tjurig barnunge än som en vuxen människa.  
     Klart att man kan förstöra ett äktenskap. Om en person gör så att en gift person ligger med den har man förstör ett äktenskap.
Svar på tråden Vuxna "styvbarn" hatar mig