• Anonym (Aaa)

Vuxna "styvbarn" hatar mig

Anonym (Såå trött) skrev 2012-12-10 11:53:46 följande:
    Eländet har pågått länge, ca 4 år. Först vägrade barnen kontakt med pappan också och hotade att bryta med honom. Det är först det sista året som de kommit på besök. Jag härdar ut några timmar, men när det blir flera dygn är det jättejobbigt. Problemet blir värre ju mer de är här, för då ökar konflikten mellan mig och sambon. Jag står ut med deras hat, men inte dåligt bemötande i vårt hem. Där blir det outhärdligt, för man har ingenstans att ta vägen. Otroligt stressande.

Men herregud vad ska de hemma hos dig att göra när de inte kan bete sig? Nästa gång någon beter sig illa så är enda vägen ut genom dörren. Det handlar faktiskt inte om 12,13,14 åringar utan om vuxna personer. Din man måste sätta ner foten nu. Du ser sidor hos han som inte är särskilt attraktiva när han håller på och gullar med vuxna barn som beter sig som idioter. Det här förstör sakta erat förhållande. Jag hade det liknande som dig tills jag sa Stopp. Droppen var när två av barnen satt och tjuade hela Julafton för att vi åt innan vi öppnade presenterna istället för tvärtom.Det hade man då inte gjort i deras familj när de var små! Så då tjurades det ela kvällen. Ipaden, kameran och telefonen som bla fåtts i present (som jag dessutom höggravid sprungit runt på stan för att handla) var det ingen som uppskattade. Bortskämda ego "ungar". Jag sa då till min sambo att de är jätte välkomna hit men ska man komma hit och hälsa på ska det vara trevligt och inga tjura miner, annars kan man hålla sig borta. Och de höll sig borta ett tag, men har nu sakta kommit tillbaka med en helt ny inställning och det börjar bli trevligt att umgås.
Svar på tråden Vuxna "styvbarn" hatar mig