Vuxna "styvbarn" hatar mig
Hej , Anonym så trött !
Jag förstår mycket väl din oro för om din sambo skulle välja barnen före dig . Den oron hade jag oxå i början av mitt nya äktenskap . Jag hade varit ensam i 7 år när jag träffade min nuvarande man , som då varit ensam i 4 år .
Båda två av oss hade blivit bedragna av våra ex . Min fd man valde att ta ut skilsmässa , och min nuvarande mans ex stack till en annan man .
Trots att vi varit ensamma på var sitt håll innan vi träffades , så blev min nuvarande mans 19 åring elak mot mig när vi gift oss .
Det var väldigt jobbigt i ca 2,6 år ungefär . Men jag talade om hur jag kände det både för min man och för hans 19 åring . Han höll sig undan ett tag och kom hem bara emellanåt , tills han flyttade efter 10 månader till egen lägenhet .
Jag har länge blivit överkörd av både skolkompisar och släkt och vänner , men någonstans innerst inne har jag insett mitt värde och får kämpa för att säga ifrån , men jag känner mig lite starkare för varje gång som jag gör det (trots att jag samtidigt känner mig hemsk som säger ifrån ) .
Hur som helst , till sakfrågan , jag tror som endel andra här som håller sig till sakfrågan , att du måste försöka sätta en gräns och säga ifrån , för du är också värdefull ! Kram och lycka till