Inlägg från: Anonym (Urk...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Urk...)

Vuxna "styvbarn" hatar mig

Iam skrev 2012-12-13 17:49:41 följande:
    Snarare låter det som att du är lika illa uppfostrad som sönerna i Trådstarten.  Kan man inte unna sina föräldrar lycka och välgång så anser inte jag att man har rätten att kalla sig son eller dotter.  

Fast kom igen, ts låg antagligen med deras pappa medan han ännu va gift med deras mamma. Något måste de i alla fall ha inlett för att han skulle ha lämnat sin fru för en kvinna han endast är vän med känns mindre troligt. Det är inte alls konstigt att de är aviga mot ts då. Jag hade då inte unnat min pappa lycka med kvinnan han bedrog min mamma med de närmsta decennierna. Hade förvisso varit så pass hövlig jag varit tvungen till men jag hade då inte bjudit till ens ett litet gram extra. Hade min pappa först skiljt sig och sedan gått vidare hade situationen varit helt annorlunda. Och vad är detta skitsnack om att älskarinnan inte bär skuld mot den bedragne? Måste man vara släkt eller vänner för att man ska ha moralisk plikt att bete sig omtänksamt och vänligt mot folk? Medverkar man i något som man vet kommer såra en tredje part djupt så är man skyldig. Precis som de som ser på när andra mobbar men håller käft är skyldiga till att det fortsätter. Ramlar din mormor och bryter benen och jag kliver över henne och fortsätter så har jag ingen skuld till att hon blir liggande då eller? Va fan, jag försöker behandla alla som jag själv vill bli behandlad, kända som okända. Det här "jag har ingen personlig relation till henne så att jag villigt hoppade in i en gärning som rasar hela hennes liv är helt ok!!" Går mig att kräkas lite mentalt på mänskligheten..
  • Anonym (Urk...)
    Iam skrev 2012-12-13 18:15:25 följande:
    Var har jag skrivit att jag inte anser att älskarinnan har något ansvar? Tvärtom har jag skrivit att jag tycker att hon har det, vilket du sett om du läst.  Däremot har TS skrivit att mannen inte var otrogen mot sin exfru. Att du inte kan skilja på dina känslor och ditt beteende är ju något som får mig att ifrågasätta din mentala mognad... Och det faktum att du inte kan inse att dina föräldrar inte skiljer sig om dom är lyckliga, och att en skiljsmässa därför är ett tecken på att båda eller någon inte var det får även det mig att tvivla på samma mognad.  

Nu var inte allt i mitt inlägg direkt riktat till dig. Men att påstå att sönerna är de som det är fel på om ts nu hoppat i säng med deras pappa bakom deras mammas rygg så tycker jag faktiskt att de reagerar normalt. Detta ska dessutom ha hänt i deras tonår då allt ändå är en storm och känslor svallar. Jag gav exempel på vad jag känner precis som andra her exempel på hur de hade känt. Den som gastar om mental mognad brukar sällan vara speciellt vass själv men efter att ha sett intelligenta i lägg av dig här förut tar jag dina små påhopp som en tillfällig hjärnsmälta. Jag kan förstå sönerna därför att jag säkert hade känt ungefär samma sak själv i deras skor - det är ngt helt normalt att göra en jämförelse för att förklara vad man menar. Ber om ursäkt för att du fick intrycket av att hela mitt inlägg var till dig, hade gjort en tydlig radbrytning som mobilen sket i.
  • Anonym (Urk...)
    Iam skrev 2012-12-13 18:15:25 följande:
    Var har jag skrivit att jag inte anser att älskarinnan har något ansvar? Tvärtom har jag skrivit att jag tycker att hon har det, vilket du sett om du läst.  Däremot har TS skrivit att mannen inte var otrogen mot sin exfru. Att du inte kan skilja på dina känslor och ditt beteende är ju något som får mig att ifrågasätta din mentala mognad... Och det faktum att du inte kan inse att dina föräldrar inte skiljer sig om dom är lyckliga, och att en skiljsmässa därför är ett tecken på att båda eller någon inte var det får även det mig att tvivla på samma mognad.  

För övrigt påpekade jag att om de bara skiljer sig och träffar andra så hade jag inte känt någon ilska över huvud taget. Men bedrar den ena den andre så kommer jag inte tänka "jaja, det var nog bådas fel för äktenskapet var uselt". Otrohet är ett medvetet val som fegisar tar. Man KAN skilja sig först. Men det gör man inte av girighet. Den som sårar en jag älskar djupt är körd i mina ögon, oavsett vem det är. Så antagligen hade jag skitit i den otrogne föräldern helt och hållet så jag hade inte behövt vara krystat låtsastrevlig mot någon fd älskare/älskarinna ändå ;)
  • Anonym (Urk...)
    Iam skrev 2012-12-13 21:41:37 följande:
    Men TS har ju redan klargjort att det inte varit någon otrohet. Mannen var helt enkelt man nog att lämna frun INNAN han gav sig in i en relation nog med Ts. Sen dumpade han TS för att ge det ett nytt försök med frugan bara för att försöka reparera skadan med sönerna.. Men det gick inte och till slut gick han tillbaka till TS. 
    Att sönerna reagerar i tonåren.. när det händer, det har jag förståelse för.
    Men att växa upp och bli vuxen och fortfarande bete sig som en skitunge är inte acceptabelt.. Eller borde i alla fall inte vara.

FLs mobillösning är under all kritik så det är inte så konstigt om en radbrytning inte kom med :( 

har hon? själv ser jag bara lite avvärjande "de hade det dåligt" osv. med andra ord sånt som man brukar försvara sig med när man varit involverad med en upptagen annan. inget uttalat om att otrohet ej har skett. när någon påstått att det varit otrohet så har hon bara kallat dom dumma osv. har jag missat ett tydligt inlägg som dementerar att de inledde någonting fysiskt innan han lämnade sin fru så får du jättegärna citera det om du orkar för jag hittar inget.

fast hur mogra är män i yngre 20-årsåldern som ser en enorm oförrätt bara några år tillbaka? jag skulle nog inte (det finns undantag) förvänta mig ett alltför moget beteende av pojkar i den åldern som har en pappa som krlar för dem.. ;)   
Svar på tråden Vuxna "styvbarn" hatar mig