Lilje skrev 2012-12-15 19:10:58 följande:
Vad vi tänker är ju exakt som vi sagt innan, flera gånger nu. TS inledde en relation med en man som redan var gift med barn. Även om TS själv var singel, hoppade hon fullt medvetet i säng med någon som inte var det, bakom ryggen på hans fru och barn. Hon var delaktig i att splittra familjen killarna kände och älskade. Hon är vuxen, mycket äldre än dom, och borde kunna ta ansvaret för vad det medför sen.
Om ni kontrar med "vi vet inte om dom hade sex dom första två åren": Visst kan vi endast spekulera i relationen innan skilsmässan, just som vi endast kan gissa på att sönerna är ouppfostrade mobbare, vi vet absolut inget och argumenterar utifrån det. Kan ju också mycket väl vara TS som är överkänslig och egentligen vill ha sin sambo helt själv. Då är barnen med exet i vägen, och påminner om hans liv före henne.
Vi vet inte heller hur killens förra relation var innan TS kom på banan. Många är rätt lyckliga där dom är, tills något nytt dyker upp och villigt erbjuder sig själv. Han kan mycket väl ha stannat kvar med sin fru och kännt sig rätt nöjd fortfarande.
Att man blir fly förbannad och sårad när hela ens liv raseras, är tydligen inte ok att erkänna. Jag är annars inte så utåtagerande eller har ett sydländskt temperament men jag hade jag varit utom mig som barn och vuxen om jag varit med om samma situation som bröderna i ts.
Här gäller det att stelt le, dricka en kopp kaffe och knyta näven i fickan ..