• MammaLotta

2 frågor :)

Tänkte fråga bara lite allmänt hur andras barn ligger i utveckligen vid 3 års ålder.
    Enligt min går det alldeles för fort för att jag ska hinna med min  3 åring.
    Ingen napp, ingen välling, vanlig säng och helt blöjfri!
    Någon annan som har ett snabbt utvecklande barn? :)

Och så tänkte jag fråga hur noga är ni andra med "pulla och snopp".
    Är det bara jag som tycker att det är lika viktigt att veta om sitt kön och att det finns 2 olika kön, precis som att veta att man har 10 fingrar och tår liknande?
    Har fått många blickar och fnys över min öppenhet ang kön när det gäller min dotter! 

• Svar på tråden 2 frågor :)
  • La Lola
    MammaLotta skrev 2012-12-12 22:59:27 följande:

Klart att namnet på könet kan ha med ålder att göra. Jag kan inte tala för hela Gävle men på vårat dagis, bvc, umgänge, vänner och familj samt andra föräldrar som jag pratat med ifrån Gävle har eller säger pulla.
    Då är det en märklig förskola o BVC ni har måste jag säga.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MammaLotta
    Ripichip skrev 2012-12-12 20:37:33 följande:
    Pulla är för mig ett verb. ATT pulla. En typ av onanirörelse. Rörelse man gör i slidan/fittan/vaginan med valfritt antal fingrar.

Alla ord kan användas på olika sätt, skulle man.vrida och vända på allabord eller sätta dom i olika meningar så skulle man kunna få alla ord till att låta som något man använder till onani.....
  • dec2010

Hur gammal är du då?

Har du verkligen aldrig hört nån benämna tidigare nämnda sexuella handling som pulla? Vad kallar du det istället?

• MammaLotta
    dec2010 skrev 2012-12-12 23:03:16 följande:
    Hur gammal är du då?

Har du verkligen aldrig hört nån benämna tidigare nämnda sexuella handling som pulla? Vad kallar du det istället?
    Jag är 20 år, jo det har jag, men det störta ordet för just den handlingen heter "fingra"
  • UnikFamilj

Jag har varit med om den här diskussionen några gånger förut - om ordet för kvinnans könsorgan alltså - och varje gång är det ju nån som kommer med "pulla" (och en massa andra kanske ännu konstigare avarter...). Jag minns just en gång då en tjej stenhårt vidhöll att det var pulla det hette, trots att hon blev överbevisad gång på gång, och hon kom också från just Gävle..! Skrattande 
    Kanske är det så att i Gävle har man inte skaffat sig ordboken än..? Större delen av befolkningen tycks ju annars ha accepterat "snippa" - och framför allt gör man ju det på förskolor och på typ BVC och liknande ställen. Skulle nån på vårt BVC kalla det för "pulla" skulle jag direkt ifrågasätta var han/hon egentligen är utbildad... SkrattandeSoligSkål

Bodde dock i Gävle i tre år, och maken till mängd annorlunda uttryck har jag nog aldrig stött på någon annanstans.Flört

• dec2010

Unik familj: haha kul! Det är alltså inte ts fel det är gävles...

• MammaLotta
    UnikFamilj skrev 2012-12-18 07:57:20 följande:
    Jag har varit med om den här diskussionen några gånger förut - om ordet för kvinnans könsorgan alltså - och varje gång är det ju nån som kommer med "pulla" (och en massa andra kanske ännu konstigare avarter...). Jag minns just en gång då en tjej stenhårt vidhöll att det var pulla det hette, trots att hon blev överbevisad gång på gång, och hon kom också från just Gävle..! Skrattande 
    Kanske är det så att i Gävle har man inte skaffat sig ordboken än..? Större delen av befolkningen tycks ju annars ha accepterat "snippa" - och framför allt gör man ju det på förskolor och på typ BVC och liknande ställen. Skulle nån på vårt BVC kalla det för "pulla" skulle jag direkt ifrågasätta var han/hon egentligen är utbildad... SkrattandeSoligSkål

Bodde dock i Gävle i tre år, och maken till mängd annorlunda uttryck har jag nog aldrig stött på någon annanstans.Flört
    Jaha så det som står i ordboken är liksom som en regelbok för vilka ord man ska använda menar du då?
     Och överbevisad?
    Vad är det för bevis du syftar på?

Bara för att du slänger in en massa smilegubbar så betyder inte det att jag blir mindre kränkt.

Eller så är det helt enkelt att i Gävle, vill man inte att sin dotter ska tro att hennes könsorgan låter som ett namn på en pudel.......
  • Gyllan

utvecklingsmöjligheter låter det väl som en ganska "normal" treåring, varken tidigt eller sent, men visst upplever man när de är runt tre att de börjar bli stora, När det gäller den andra frågan så har vi alltid var öppna med det, dottern vet att hon är flicka och har snippa (som alla andra flickor) och att pappa och andra killar har snopp. Inget konstigt alls. Däremot skulle jag absolut inte lära mitt barn (flicka eller pojke) att det heter pulla. Det är ju något helt annat, räcker med en enkel sökning på nätet, så ser du ju vad det förknippas med. www.google.se/search&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv&client=safari

• ToK
    MammaLotta skrev 2012-12-13 11:23:34 följande:
    Jag är 20 år, jo det har jag, men det störta ordet för just den handlingen heter "fingra"

Jag är 24 och pulla är för mig uteslutande att pulla, alltså att onanera.

Vi och alla jag känner säger snippa. Verkar bara vara Gävle då som säger något annat än resten av Sverige... :)

Jag tror att riktigt många är så jävla trötta på att kalla kvinnans kön för något annat eftersom de inte hittat någon bra ord i den äldre generationen. När jag var liten kallade vi snippan för Gulla. Min vän kallade snippan för Höna. En annan för Smulan. Och sorgligt nog några för Framstjärt. En del kallade den säkert också för Pulla.

Nu har vi tröttnat på sånna tråkiga "hittepå-ord" utan nu vill vi i Sverige ha ett bra, gemensamt och tydligt ord precis som vi har för snoppar. Det blir snippa. Dags för Gävle att haka på resten av Sverige helt klart! 
  • MammaLotta
    Gyllan skrev 2013-01-07 22:02:43 följande:
    utvecklingsmöjligheter låter det väl som en ganska "normal" treåring, varken tidigt eller sent, men visst upplever man när de är runt tre att de börjar bli stora, När det gäller den andra frågan så har vi alltid var öppna med det, dottern vet att hon är flicka och har snippa (som alla andra flickor) och att pappa och andra killar har snopp. Inget konstigt alls. Däremot skulle jag absolut inte lära mitt barn (flicka eller pojke) att det heter pulla. Det är ju något helt annat, räcker med en enkel sökning på nätet, så ser du ju vad det förknippas med. www.google.se/search?q=pulla&ie=UTF-8&oe=UTF-...
    Seriöst....länkar du ett googlande....?
    Jag kan skriva typ ärtsoppa och få upp en sexuell bild.... 
Svar på tråden 2 frågor :)