UnikFamilj skrev 2012-12-18 07:57:20 följande:
Jag har varit med om den här diskussionen några gånger förut - om ordet för kvinnans könsorgan alltså - och varje gång är det ju nån som kommer med "pulla" (och en massa andra kanske ännu konstigare avarter...). Jag minns just en gång då en tjej stenhårt vidhöll att det var pulla det hette, trots att hon blev överbevisad gång på gång, och hon kom också från just Gävle..!
Kanske är det så att i Gävle har man inte skaffat sig ordboken än..? Större delen av befolkningen tycks ju annars ha accepterat "snippa" - och framför allt gör man ju det på förskolor och på typ BVC och liknande ställen. Skulle nån på vårt BVC kalla det för "pulla" skulle jag direkt ifrågasätta var han/hon egentligen är utbildad...

Bodde dock i Gävle i tre år, och maken till mängd annorlunda uttryck har jag nog aldrig stött på någon annanstans.

Jaha så det som står i ordboken är liksom som en regelbok för vilka ord man ska använda menar du då?
Och överbevisad?
Vad är det för bevis du syftar på?
Bara för att du slänger in en massa smilegubbar så betyder inte det att jag blir mindre kränkt.
Eller så är det helt enkelt att i Gävle, vill man inte att sin dotter ska tro att hennes könsorgan låter som ett namn på en pudel.......