Sämre självkänsla pga. stort HÅR ?
----Vill bara säga i förväg: Snälla inga "men rakpermanenta håret då"-kommentarer eller diverse andra tips på produkter som kan lösa problemet. Det hjälper inte. Punkt. Jag vill snacka med likasinnade - inte ha produkttips - därför skriver jag HÄR och inte i "skönhet"----Hoppas det finns nån som känner igen sig i detta så jag inte framstår som totalt störd

Jag känner iallafall att mitt HÅR är en av anledningarna till att jag har dålig självkänsla. Jag har naturligt lockigt/vågigt hår som lätt blir fluffigt. Jag är nöjd med det när jag fönat ner det eller "plattat ner" det på annat sätt - men så fort det regnar/snöar/är fuktigt så får jag ju tillbaka det där jävla håret jag hatar ... det löser ingenting...
Alltså själva håret är egentligen inte problemet - utan känslan av att HA STORT HUVUD ... Det lockiga håret som syns när jag tittar framåt, på sidorna av ansiktet, får mig att känna att mitt huvud är SJUKT STORT ... och jag känner mig astöntig/löjlig/ful pga. det ...
Någon annan som känner att er naturliga hårtyp sabbar er självkänsla eller får er att känna att ni har typ stort huvud, platt huvud, runt huvud eller vad det nu kan vara man inte gillar ?
Det skulle vara intressant att prata med någon som känner något liknande ... för den här "stort huvud"-känslan får mig att må asdåligt ... Som sagt, det är inte håret det är fel på egentligen, utan KÄNSLAN SOM HÅRET GER MIG.
Jag sitter just nu och funderar på om jag ska klippa av mig allt ... men vet inte om "stort huvud"- känslan kommer försvinna då eller kvarstå... minns inte hur det var sist jag klippte mig kort.