• Migas

Hur snabbt träffa du dina svärföräldrar?

Som rubriken lyder, hur lång tid tog det, sen ni vart ett par innan ni träffade Era svär föräldrar för första gången? För min del vart vi tillsammans en onsdag, och hade träffats en gång tidigare, fredagen efter träffa jag svär-far då sambon var tvungen att låna deras garage för att kolla en sak på bilen inför en besiktning, Dagen efter var vi på middag där. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 23:29
    Edit: Kan tillägga att jag är sambons första seriösa förhållande och det enda som hans föräldrar känner till. De visste inte om mig innan jag träffa svär-far första gången, varvid bland hans första kommentar var: "Det var en överraskning, men inte en dag för tidigt". Något speciellt ni minns från ert första möte med svär-föräldrarna?

• Svar på tråden Hur snabbt träffa du dina svärföräldrar?
  • Anonym (-o-o-o-)

Efter två månader.

• Alvi

Jag träffade dem innan vi blev ihop, för jag var vän med min mans syster först. Så att "träffa släkten" var en piece of cake!

• crimson

Efter några månader, kommer inte riktigt ihåg.

• N3NN3

Mellan 1-2 månader med svärmor.
    Svärfar har jag ej träffat än efter 9 år.
    Hoppas på att träffa honom nästa år.
    Min man har själv bara träffat honom en gång för 1,5år sen.
    Vi hade bokat möte i somras med honom men en olycka med hans bekantas barn kom mellan.

• tvillingmamma74

När vi varit ett par i 1,5-2 månader ungefär. Gick ut hårt genom att träffa dem i deras sommarstuga och stanna där en vecka tillsammans med dem, min nuvarande sambo och hans (vuxna) systerson. När det var dags att åka klamrade sig svärmor fast vid mig och sa: "K (min sambo) och G (barnbarnet) kan åka, men du måste stanna!". Nu 3,5 år senare är jag fortfarande en poppis svärdotter och minns gärna det varma mottagande jag fick i familjen.

• Anonym

tror det var runt 6 mån efter vi blivit tillsammans. Jag har fobi för svärföräldrar och undvek det in i det längsta men nu går det bra

• Frida Be

Träffade min svärfar en vecka innan vi blev tillsammans (vi hade då dejtat i 3 månader). Min blivande man träffade mina föräldrar samma dag som vi sedan blev ett officiellt par. Träffade min svärmor efter 1,5 månader som par (hon bor på en annan ort så det krävde lite mer planering).

• Sosan72

Om jag minns rätt så var det typ 1 vecka efter vi "drack te" hemma hos mig! Flört

Sidospår/bonus: världens bästa svärföräldrar har jag!

• wannaseeyoudisco

Träffade svärmor efter någon vecka och var sedan på middag och träffade hela familjen när vi varit tillsammans 1,5 månad.

• Vinterankan

Första gången var väl efter sådär ett drygt halvår. Andra gången när jag var gravid efter dryga 3 år. Nu träffar jag varannan vecka i samband med barnlämning.

• Migas

Spännande att läsa om alla olika möten med svär-föräldrarna och hur olika man kan uppleva situationen. 

• Lillafrökenfräken

Tog några år eftersom sambon inte umgås med sin mor.

• Migas
    Anonym skrev 2012-12-10 00:23:04 följande:
    tror det var runt 6 mån efter vi blivit tillsammans. Jag har fobi för svärföräldrar och undvek det in i det längsta men nu går det bra
    Ah, det verkar som om det är ganska vanligt. Vad var din orsak till att det var lite läskigt att träffa de första gången, något du hört innan eller bara en fobi för att träffa nya människor som kan komma och få mer eller mindre påverkan på på ditt/ert gemensamma liv? 
  • Anonym

VI var nog ihop ca 6 månader innan någon av oss presenterade den andre för föräldrarna.

Min svärfar är pensionerad överste och jag fick höra många skräckhistorier innan om att man var tvungen att kalla om just översten och att han brukade "förhöra" flickvänner. Men han är en stor teddybjörn, haha

• Migas
    tvillingmamma74 skrev 2012-12-10 00:20:19 följande:
    När vi varit ett par i 1,5-2 månader ungefär. Gick ut hårt genom att träffa dem i deras sommarstuga och stanna där en vecka tillsammans med dem, min nuvarande sambo och hans (vuxna) systerson. När det var dags att åka klamrade sig svärmor fast vid mig och sa: "K (min sambo) och G (barnbarnet) kan åka, men du måste stanna!". Nu 3,5 år senare är jag fortfarande en poppis svärdotter och minns gärna det varma mottagande jag fick i familjen.
    Härligt med så positiva erfarenheter. Upplevde du det jobbigt att åka dit första gången, innan du visste hur de var?
  • Mikuloid

Gått 2 månader sedan vi blev tillsammans och vi har fortfarande inte träffat varandras svärföräldrar.
    Vilket är konstigt för vi har inget emot det 

• tvillingmamma74
    Migas skrev 2012-12-10 14:35:59 följande:
    Härligt med så positiva erfarenheter. Upplevde du det jobbigt att åka dit första gången, innan du visste hur de var?

Jo, jag var hemskt nervös, men det gick över ganska fort!
Svar på tråden Hur snabbt träffa du dina svärföräldrar?