• pernilla78

Volvo S60+barnvagn=sant????

Ja får man plats med en barnvagn i en Volvo S60? Och i så fall, vilken vagn kan man knö in då???

• Svar på tråden Volvo S60+barnvagn=sant????
  • Amilie

En bugaboo cameleon borde du vika in i bakluckan utan problem. Måtten på vagnen ihopfälld: längd 90 cm , bredd 50 cm samt 31 cm hög. Mitt tips brukar vara att åka in på en barnvagnsaffär och provpacka bilen samt inse att det är billigare att köpa en dyr barnvagn än att köpa en ny bil.

• Familjebilsbloggen

Håller med om rådet ovan men om du behöver bruka bilen varje dag och in och ut med barnvagnen kanske 2-3 ggr per dag så ska du nog ändå fundera på ditt val av bil. Jag hade en liten Peugeot 206 och den sväljer också en barnvagn, men du kommer inte att orka med att stå och vika och böja och veckla ihop vagnen minutiöst varje gång du ska någonstans bara för att sedan göra det omvända när du kommer fram.
    Läs detta: familjebilsbloggen.se/2010/09/29/kop-sa-stort-ni-kan/ 

• Kallzor

Jag har en volvo S80, och jag hade problem med att hitta en vagn som blev tillräckligt platt när den var ihopfälld. Jag har ingen lust att behöva plocka av hjulen etc. varje gång jag ska in eller ut med vagnen ur bagaget.

Lösningen blev en Emmaljunga Cerox kombivagn. Den blir väldigt platt som ihopfälld, och går in utan problem i "brevinkastet" till bagaget.

Lite dumt på dessa bilar, det är helt ok bagageutrymme, men lastöppningen är löjligt liten.

Svar på tråden Volvo S60+barnvagn=sant????