Ögonfransförlängning
Se till att de sätter på en frans/frans, alltså att de sätter på en och en. Vissa sätter flera på en vilket inte dina egna fransar tycker om. De går lätt av då.
Om du har långa fransar skulle jag i stället färga dem. Även göra en permanent om de inte är uppböjda av naturen.
Jag har själv haft förlängning i omgångar och jag älskar det, det är lätt att bli fast. (Jag har dock ganska korta och raka naturliga fransar). Dock upplevde jag att när jag haft det en längre tid så tappade jag av mina egna fransar, trots att det gjorts på rätt sätt. En annan sak som jag tror många tycker är jobbigt är att du inte ska gnugga dig i ögonen. Så när du tvättar bort smink måste du vara väldigt försiktig.
Jag tyckte inte jag behövde mascara i början men efter ett tag la sig fransarna mer hur som helst så då ville jag gärna fixa till dem lite med mascara. Jag brukar köra på 14-15 mm men det är ganska långt. Tror kanske 10 kan vara lagom om du inte vill ha extrema, dock beror det nog på ögonstorlek också. Be henne/honom sätta på kortare på insidan av ögat och sedan längre och längre för naturligast effekt.
Gjorde inte ont annat än när jag precis öppnade ögonen.
Lycka till!