• Anonym (TS)

Hur stor chans

Om man vägrar samarbetssamtal på FR och har skrivit i sms som är sparade att man ska ljuga för myndigheterna för att få sin vilja genom, hur stor möjlighet har man då att få ensam vårdnad??

Detta gäller mitt ex som jag har stämt på vårdnaden pga hot och trakasserier hela sommaren.
    han har sms;at otaliga hot och sånt och nu har vi fått besked om att vi ska infinna oss i rätten för en muntlig förberedelse den 22 jan.

Jag har varit i kontakt med FR och de har bokat in oss för ett samtal, men han har inte svarat på den tiden..

• Svar på tråden Hur stor chans
  • Anonym (Mamma1)
    Anonym (TS) skrev 2012-12-10 21:25:57 följande:
    Om man vägrar samarbetssamtal på FR och har skrivit i sms som är sparade att man ska ljuga för myndigheterna för att få sin vilja genom, hur stor möjlighet har man då att få ensam vårdnad??

Detta gäller mitt ex som jag har stämt på vårdnaden pga hot och trakasserier hela sommaren.
    han har sms;at otaliga hot och sånt och nu har vi fått besked om att vi ska infinna oss i rätten för en muntlig förberedelse den 22 jan.

Jag har varit i kontakt med FR och de har bokat in oss för ett samtal, men han har inte svarat på den tiden..

Hej. Jag är en sits där Fr är på pappans sida helt o hållet fast vad han har gjort mot mig. Han har hotat mig o ta min dotter ifrån mig o hotat mina föräldrar med stryk ändå är han ängeln.

Han träffar sitt barn med stödperson o barnet får feber efter varje umgänge nästan. Vet inte hur det kommer sig. Alla säger hon saknar sin pappa. Hon vet inte att det är hennes pappa hon är så liten o han har inte funnit med fast han har haft sin chans. Hon är 2 1/2 år.

• Anonym
    Anonym (Mamma1) skrev 2012-12-11 08:00:06 följande:

Hej. Jag är en sits där Fr är på pappans sida helt o hållet fast vad han har gjort mot mig. Han har hotat mig o ta min dotter ifrån mig o hotat mina föräldrar med stryk ändå är han ängeln.

Han träffar sitt barn med stödperson o barnet får feber efter varje umgänge nästan. Vet inte hur det kommer sig. Alla säger hon saknar sin pappa. Hon vet inte att det är hennes pappa hon är så liten o han har inte funnit med fast han har haft sin chans. Hon är 2 1/2 år.

Vad menar du med att han "haft sin chans"? Hade han det så hade han inte behövt stämma dig.
    Anonym (TS) skrev 2012-12-10 21:25:57 följande:

Tingsrätten kan kräva att ni ska gå på samarbetssamtal. Vad handlar hoten och trakasserierna om och hur påverkar de vårdnaden?

Du måste ha bättre argument än att han hotat och trakasserat dig för att få enskild vårdnad.
  • Anonym (Mamma1)
    Anonym skrev 2012-12-11 09:35:27 följande:
    Vad menar du med att han "haft sin chans"? Hade han det så hade han inte behövt stämma dig.

Tingsrätten kan kräva att ni ska gå på samarbetssamtal. Vad handlar hoten och trakasserierna om och hur påverkar de vårdnaden?

Du måste ha bättre argument än att han hotat och trakasserat dig för att få enskild vårdnad.
    Jo han har haft sin chans. han stämmer mig för att jag gjorde slut med honom. Han stöttade aldrig mig när vi kom hem från Bb. Han åkte hellre till sina kompisar varje helg o sen när han väl var hemma tog jag hand om barnet- Jag har köpt allt till barnet. Vi har haft samarbetsamtal men han ljög om allt. Han kunde komma när han ville o ta ut sitt barn men det gjorde han inte. O när han väl kom så bråkade han med mig osv.

Mer vill jag inte berätta öppet här. 
  • Anonym

Det är ganska svårt att få ensam vårdnad nu..om det inte är missbruk inblandat tex. Så oftast säger de vv iaf. Kan man inte samarbeta,få en kontakt sköta lämning/hämtning av barnet om man inte har det på förskolan/skola. Och var och en sköter sin vecka.

• Anonym (TS)

Det är i första hand FR som sagt åt mej att söka ensam vårdnad pga av allt han ställt till under sommaren, bla hotat om att inte komma hem med sonen då han har haft honom en vecka, bla har han åxå sagt åt mej att om inte jag betalar honom 500 kr så kommer inte jag få hem XX.

Ljuger om allt och under hela sommaren hade han sonen i 1 vecka/mån, förutom i aug för då hade han honom inte alls, för han hade inte råd - var hans argument, men han hade råd att gå på bio och olika aktiviteter med sin nya flickvän!?

Jag är villig att sköta detta utan TR, men han vill ju som sagt inte ens komma på ett samtal med fr så det känns ju hopplöst.

Det han klagar på är att jag bor i ett problemområde som han så fint säger det, men detta området är det lugnaste som du kan bo i om du ska ha lgh här.. (han kommer inte härifrån så han vet inte vad han säger)
    och sen klagar han på att min nya pojkvän har haft problem med lagen för 3år sedan..
    Han har suttit av sitt straff och sköter sej nu och dessutom så bor vi inte ihop och ses typ en gång i veckan!

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-12-11 12:51:50 följande:
    Det är i första hand FR som sagt åt mej att söka ensam vårdnad pga av allt han ställt till under sommaren, bla hotat om att inte komma hem med sonen då han har haft honom en vecka, bla har han åxå sagt åt mej att om inte jag betalar honom 500 kr så kommer inte jag få hem XX.

Ljuger om allt och under hela sommaren hade han sonen i 1 vecka/mån, förutom i aug för då hade han honom inte alls, för han hade inte råd - var hans argument, men han hade råd att gå på bio och olika aktiviteter med sin nya flickvän!?

Jag är villig att sköta detta utan TR, men han vill ju som sagt inte ens komma på ett samtal med fr så det känns ju hopplöst.

Det han klagar på är att jag bor i ett problemområde som han så fint säger det, men detta området är det lugnaste som du kan bo i om du ska ha lgh här.. (han kommer inte härifrån så han vet inte vad han säger)
    och sen klagar han på att min nya pojkvän har haft problem med lagen för 3år sedan..
    Han har suttit av sitt straff och sköter sej nu och dessutom så bor vi inte ihop och ses typ en gång i veckan!
    Har sonen kommit hem efter umgängen? Hur skulle enskild vårdnad förhindra att han fortsatte säga att han inte ska lämna igen sonen tänkte ni?

Han vill kanske få mer tid med sitt barn även om du har svårt att tro det?
  • hymafr
    Anonym skrev 2012-12-11 12:54:49 följande:
    Har sonen kommit hem efter umgängen? Hur skulle enskild vårdnad förhindra att han fortsatte säga att han inte ska lämna igen sonen tänkte ni?

Fast om jag var i hans sits skulle jag hellre svälta än påstå att jag inte hade råd att ha mitt barn en vecka.
    Jag skulle definitivt inte anse mig ha råd med bio men inte ha råd med mat till barnet. Hur mycket äter ett barn för egentligen under en vecka? 
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2012-12-11 12:54:49 följande:

Han har kommit hem med honom EFTER att min kontakt med FR pratat med honom!
    Annars vet jag inte om han skulle ha gjort det.

Och detta med ensam vårdnad var det han som drog igång och anlitade advokat, jag har bara gjort lika tillbax.

Ja, han får ha mer tid med sonen om han vill, MEN varför ljuger han om sånt vi har bestämt och om massa annat då för?
    Kan inte han ha sonen en vecka i augusti för han inte hade råd, hur fan (ursäkta ordvalet, är inte arg på dej) ska han då ha råd att ha honom på heltid, när de äter middag hos flickvännens föräldrar varje dag och inte ens använder sin egen bil för hämtning av pojken?!

Han har till o med lämnat ett fint meddelande till mej på facebook där det står att: "nu när du har gjort så att jag är tvungen att betala underhåll så kommer inte jag ha råd med varken mat, bensin eller kläder, så det får du stå för - tack så jävla mycket"
    Detta skrev han i somras efter jag flyttat och innan vi hade VV.

Svar på tråden Hur stor chans