Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Varning för jollyroom.se!

Du MÅSTE ange en signatur skrev 2012-12-11 15:54:06 följande:
    Hej allihop! Jag arbetar som mjukvarutestare, så webbshoppar är vardagsmat för mig. Antagligen har TS helt rätt, eftersom denna shoppen är riktigt dålig. Det tog mig mindre än en minut att börja hitta rejäla buggar på den. Varukorgen är t ex helt cp, och borde göras om direkt. Faktum är att hela sidan borde läggas ner och göras om från scratch.  Nope, här hade jag inte handlat.  

Varukorgen CP?? Är det så du beskriver de fel du hittar?
  • Anonym (!)
    Du MÅSTE ange en signatur skrev 2012-12-11 16:44:57 följande:
    Om något är cp, så skriver jag att det är cp. Problem med det? Om sedan någon ber mig definiera cp, så gör jag det. Det är därför jag får betalt. Och har världens bästa jobb där cp är en helt korrekt beskrivning. 

Det ligger nog något i det, men det förklarar inte problem med t ex varukorgen. Min högst okvalificerade gissning är att produkten också är undermålig från början. 

Yes, BonPrix är t ex en sådan som jag går omvägar runt. Sen har jag krossat div. småfirmor på nätet, men det är garanterat såna som du inte känner till. Mysko småfirmor i USA och liknande.

Prova själva ett av standardtesterna (här hittar vi nästan alltid fel inom en minut eller två):

a) Gå till en valfri webbutik.
    b) Lägg till en (1) valfri vara i varukorgen.
    c) Ta bort två (-2) av samma vara från varukorgen.

Har du nu 1 vara i korgen, -1 vara, 0 varor eller fortfarande 2? Ibland är butikerna så jävla uppfuckade så att de faktiskt skickar hem ett tomt paket, samt betalar dig pengar för varan du reducerade från totalt antal varor.

True story! Seen it happen!

Till sist: TS, vad har du för system (windows7/Mac) och vilken browser använde du när detta inträffade? 
    Ja, jag har problem med det. Definiera gärna på vilket sätt du anser att det är cp? 
Svar på tråden Varning för jollyroom.se!