• Anonym

    Varning för jollyroom.se!

    Den här texten finns inte på deras sida... Har de tagit bort den?

  • Anonym

    Men fy. Jag håller med dig, det är absolut inte ditt ansvar att lösa det här och enligt distansorderlagen har du faktiskt rätt att ångra dig, så jag förstår inte varför de inte kan annullera beställningen när den inte ens har gått iväg än?

  • Anonym
    Johanninen skrev 2012-12-11 12:15:18 följande:
    Jag ser den i alla fall? i högerspalten under vad andra postat på deras tidslinje?
    Inte jag... :S
  • Anonym

    Dessa är de senaste: "
    " Hej jollyroom när får ni in Tröstisar Lilly Adoria Gosedjur?"
    "Hej. Vet ni om ni får in Oskar & Ellen sångpåse igen innan jul.... :("
    "Har inte fått min napp ännu!! gått flera månader nu"

  • Anonym
    Johanninen skrev 2012-12-11 12:30:26 följande:
    Näe se på faen de tycks ha tagit bort det!
    Vilka IDIOTER! Du gör rätt som varnar andra!
  • Anonym

    Exakt vad skrev du? Kopiera in det här så kan vi också lägga ut det! Spamma jollyroom tills de lyssnar!

  • Anonym
    tundra skrev 2012-12-11 12:17:58 följande:
    Men varför loggade du inte ut från sidan?

    När du bara vek ihop datorn riskerar du ju att trycka på något... Du kan inte med 100% säkerhet friskriva dig från ansvar.

    Om 59 kr är en sådan stor summa så borde du hantera en shoppingsida på internet med lite mer försiktighet.
    Man riskerar knappast att registrera sitt kredikortsnr när man stänger datorn ellerhur? Du kanske inte vet hur det går till? Ofta är det upp till fem sidor man ska traggla sig igenom för att lyckas göra ett färdigt köp, nuförtiden är det ofta kort och dosa som ska till på slutet. Allt detta uppnår man inte för att man bara stänger datorn.
  • Anonym
    Rocket Mania skrev 2012-12-11 15:31:59 följande:
    Grattis, ditt inlägg hamnade på min tio-i-topp-lista över dumma saker jag läst på Familjeliv

    Kan inte du förklara för mig och alla andra här hur ett sådant köp skulle gått till.  
  • Anonym

    Vilken skitsida, bara bluffpriserna med fejkad prisnedsättning borde få alla att dra öronen åt sig, absolut ingen sida jag skulle handla något från...

  • Anonym

    CP är en diagnos inte en definition på ett problem. Punkt. Lär dig använda rätt ord för rätt saker. Diagnoser är inga skällsord det fattar minsta lilla unge!

  • Anonym
    Du MÅSTE ange en signatur skrev 2012-12-11 19:24:58 följande:
    Är du verksam inom området? Mit jobb handlar om diagnoser, och jag får faktiskt använda vilka termer jag vill, oavsett vad du tycker. Hoppas det stör dig riktigt mycket, för jag tänker inte sluta att använda språket som jag själv vill. 

    En skadad modul, som bör funka, kan mycket väl beskrivas som cp, eftersom den faktiskt har en defekt pg a en skada. Men man kanske bara får använda cp om människor enligt dig?
     
    vilket område och vad anser du att CP betyder?
  • Anonym

    Har beställt från jollyroom 1 gång snabb lev och allt var som utlovat.

    Däremot så har jag vid några tillfällen hört eller råkat ut för följande:

    * Beställde från VFO en vinteroverall där saldot inte stämde men fick pengarna tillbaka. Två månader senare stod det är min beställning var skickat och fick t.om. mail från posten om paket påväg till posten. Tog kontakt och det var felaktigt så ingen skada skett.

    * Hört andra som beställde på mellandagsrean på Polarn och Pyret att systemet vart överbelastat och endel råkade få andra kunders kontouppgifter. Detta rättades till men endel blev utan det de hade velat beställt pga. detta.

    * Varit med om att när jag funderade på att anämla intresse för och bli testpilot för vinteroverall här på familjeliv fick upp en annan användares alla uppgifter, kontakt information, adress med mera. Som ett redan ifyllt dokument. Detta anmälde jag till forumvärdarna.

    Så tyvärr så är inte säkerheten den bästa alltid det förekommer strul ibland på sidor man kan råka få infromation som man inte skulle ha och det kan förekomma tekniskt strul, buggar. Men lite besvärligt om en kund beställer och råkar hamna på en annan kund.   

  • Anonym
    NextUp skrev 2012-12-11 19:51:01 följande:
    Kan någon klippa in Jollyrooms svar från fb? Jag har inget konto där.
    ja tack kan någon göra det Glad
  • Anonym
    Du MÅSTE ange en signatur skrev 2012-12-11 19:45:09 följande:
    Men om ni inte vet vad det betyder kan ni läsa på mer här: sv.wikipedia.org/wiki/Cerebral_pares

    Jag ser ett antal likheter mellan programvara i utvecklingsstadiet, och likheten är helt korrekt. Det ni ser som kränkande och sårande ser jag som en utveckling av begreppet. Tyvärr ligger kränktheten hos er, och det får ni sköta själva, men ni har ingen som helst rätt att kräva censur av mitt språk på något vis bara för att ni tar lite illa upp. Väx upp och koncentrera er på riktiga problem, istället för att gå omkring och bli kränkta å andras vägnar.   

    Har du enskild firma som du drar runt på att testa åt mindre företag?

    För jag har svårt att tro att företag med seriösa testare skulle acceptera att någon formulerade sig på det sättet. Inte i tal och defintivt inte i skrift.
    Av två skäl.
    Dels används ordet som svordom på mellanstadienivå och har inget på en arbetsplats att göra.
    Dels är ordet ganska intetsägande. En felrapport bör snarare innehålla en beskrivning av felet.

    Det enda ordet säger mig att du angtagligen inte läst på högskolan, att du inte arbetar på ett företag med mer än 10 anställda och att du tror dig vara superbra på det du gör.
  • Anonym
    2211 skrev 2012-12-12 10:32:11 följande:

    Om en kund klagar högt som i detta fall så är det klart att de svarar på ett bra sätt men för tusentals kunder så beter de sig sämre. Jag kommer aldrig att handla därifrån. Tacka vet jag då Ellos, de kan service och att bemöta sina kunder.



    Fast hörde att Ellos är dåliga på packetering skickar detmesta i påsar va flera jag hörde som fick trasiga kartonger pga. detta flera reklamationer osv. Handlat på ellos ett par gånger men upplever dem som väldigt irriterande pga alla annonser, kataloger, dyrare priser än flera andra ställen. Så nä jag gillar inte Ellos.
  • Anonym
    2211 skrev 2012-12-12 11:00:27 följande:

    Det låter som att du aldig själv handlat där och tror på rykten. Dom paketerar i paket om det är omtåliga och stora ordrar och i påsar om det är några enstaka plagg, om kartongen gått sönder så är det postens fel och inte Ellos fel.

    Jag har varit kund där i 15 år och nog handlat där 500 ggr och jag har ingenting att klaga på. 

    Jag har visst handlat där! Så talar dels av egen erfarenhet, dels att jag hörde ett par i en grupp tala om just detta igår då någon var och va fler som hade fått demolerade kartonger i följd av att de packeterar i påsar och hållt på och reklamera detta. Även om det nog går bra i de flesta fallen. Och man ska fortfarande packetera så ett paket håller för postleveransen, speciellt om det är ett postorderföretag. Har själv köpt en sak där som va på gränsen att den kunde gå sönder(va kantstött i kartongen men saken inuti hade klarat sig tack och lov). Inget skyddande emaballage eller extra kartong. Fått skorna i med enda skyddande emballage en påse och fattar mycket väl att saker kan gå sönder. Räcker med några tyngre paket ovanpå för att en skokartong kan gå sönder. Även om varan kan hålla.

    Har själv fått alla dessa förbannade kataloger i tid och otid lyckades tillslut få dem och sluta skicka katalogen och funderar man på och beställa nåt ja då ska man få en katalog med hem också, enligt varukorgen, rent slöseri om man inte ens kan tacka nej till den. Hamnar endå direkt i pappersåtervinningen

    Bara för att du har positiva erfarenheter betyder det inte att andra kan ha otur. Har andra med mer posstiva uppleveser och andra med mer negativa upplevelser.
  • Anonym
    MaryCaroline skrev 2012-12-12 11:56:51 följande:
    Läser man omdömen på nätet om Jollyroom verkar de ju mest ha negativa omdömen och betyg. Och företaget svarar alltid i stil med att de beklagar och så ska det inte gå till och skriver jämt "det låter inget bra" eller "det låter inget vidare". Låter mest som att de har standardsvar. 

    Angående paketering har jag beställt både från Ellos och H&M och Jotex. Har alltid fått mina varor i påsar. Först ligger själva kläderna och accessoarerna och de flesta grejer i sina egna påsar och sedan ligger allt i en större påse som det hela skickas i. Det enda som legat i egen kartong är typ lampor och hyllor. Har aldrig fått paketerat i kartong, oavsett mindre eller större order. Men jag har haft tur att inget gått sönder.

    Kläder är ingen fara med de klarar sånt. Leksaker och annat som kan lite lättare gå sönder eller man faktiskt ska ge bort i julklapp e ju inte kul och få kanstötta eller mosade precis innan jul. Eller i vissa fall vill ha kvar kartongen och då vill man ju att även den klarat sig.

    Köper och säljer endel och då är det viktigt och packetera bra så det klarar posten. ju ömtåligare en sak är dessto bättre packetering måste det va.   
Svar på tråden Varning för jollyroom.se!