Inlägg från: Johanninen |Visa alla inlägg
  • Johanninen

Varning för jollyroom.se!

MaryCaroline skrev 2012-12-11 12:44:14 följande:
    Men gud vad konstigt! Går det inte att reklamera på något sätt? Och de borde ju kunna gå in och titta att du faktiskt inte registrerat något kortnummer på ditt Jollykonto... Knasigt... Testa annars att klaga på fairshopping.se . På den sidan kan man risa eller rosa företag och berätta vad som hänt och kräva svar av företagen. Och även andra användare kan kommentera och stödja att man kräver ett svar av företaget.  De flesta företag brukar svara. Men det verkar ju redan vara riktigt dåligt som det är... 
    Nej, eller jo, jag får skicka tillbaka varorna. Det allra smidigaste hade ju varit att bara annullera ordern innan den hunnit gå igenom, eftersom jag var så sjukt snabb att protestera också...

Tack för tipset om fairshopping.se, ska kolla där!
    För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
  • Johanninen
    TaSe skrev 2012-12-11 12:45:53 följande:
    Vilken sjuk historia! Så ska det ju bara inte kunna gå till! Stackars sate som dessutom har betalat varan...
    Menar det... :S Känns inte alls bra!
  • Johanninen

Nu har jag klagat hos Trygg e-handel i alla fall! Får se vart det leder...

• Johanninen

Jag kommenterade mitt inlägg på deras facebook-sida också... Pinsamt att de dolt det för andra, men jag kan ju fortfarande se det...

• Johanninen
    Anonym skrev 2012-12-11 13:31:56 följande:
    Exakt vad skrev du? Kopiera in det här så kan vi också lägga ut det! Spamma jollyroom tills de lyssnar!

Jag skrev samma sak som i TS:en här, den är kopierad därifrån!
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-11 13:31:28 följande:
    har du testat att ringa dem??

Det är svårare att prata sig ur en situation när man har kunden i örat, det är lätt att dra i väg ett mail.. och ring inte kundservice utan till någon av cheferna.
    Jag är så sjukt dålig på att prata i telefon. SJUKT. Tror jag gör mer skada än nytta om jag ringer, faktiskt... ;)
  • Johanninen

Ja, nu jäklar! :)

Ja, jag är ju inte direkt sugen på att beställa grejer därifrån. Återstår att se vad de säger. Jag håller er uppdaterade!

• Johanninen
    XcsM skrev 2012-12-11 13:48:56 följande:
    Men att hon skulle ha "råkat trycka på något" och både beställt en vara och betalat för den med annat kort verkar ju dock lite väl långsökt, tycker du inte?
    Hahahaha, så sjukt roligt! Det MÅSTE ha varit så det gick till! Endast på familjeliv! ;)
  • Johanninen
    Plutteli skrev 2012-12-11 14:02:47 följande:

Oj vad tråkigt.

Det enda jag kan komma på till försvar är väll att det är svårt med det skrivna ordet. Det KAN ju ha blivit missförstånd åt båda håll om vad som faktiskt skett/tonen från kundtjänst.

Själv har jag beställt från Jollyroom massor av gånger och det har alltid fungerat supersmidigt med snabba leveranser och enda gången det varit knas fick jag hjälp direkt (en vara som pajat under frakten).

Visst kan det vara svårt med det skrivna ordet, men man märker ganska tydligt när man inte blir trodd...
  • Johanninen
    XcsM skrev 2012-12-11 14:07:52 följande:

Men reggade du inga betaluppgifter ALLS på sidan? Så hela ordern har dragits på någon annans kort? 
    Ja, det har dragits på någon annans kort. Jag uppgav namn, adress, mailadress och hittade på ett lösenord, så som man gör när man skapar ett konto...
  • Johanninen
    Plutteli skrev 2012-12-11 14:19:05 följande:

Jag menar att den som svarat dig från kundtjänst helt enkelt inte fattat vad det är du menar, att den personen missuppfattat vad det rör sig om. Alltså att hen tror att det du skriver om är att du har en vara på väg som är betald med DITT kort fast du inte beställt den (därav pratet om att polisanmäla) medan du å din sida blir frustrerad av att de inte fattar och känner dig misstrodd. Förstår du hur jag menar?

Oavsett är det klantigt av dem, jag försöker bara tolka lite mer välvilligt ;)
    Jag är med! :)
  • Johanninen
    tahira skrev 2012-12-11 14:06:32 följande:
    Nu har de ju svarat. Jag tycker att de svarade väldigt trevligt.
    Ja, absolut!
  • Johanninen
    tahira skrev 2012-12-11 14:32:08 följande:
    Är det säkert att varan är betald? Eller kommer det kanske en faktura också..?
    Nej, den är betald, det har jollyroom bekräftat. Pengar har dragits nånstans ifrån, men inte från mig.
  • Johanninen

Nu har jag uppdaterat i TS om vad som hänt, allt har löst sig vad gäller mig, och jag hoppas verkligen att det löser sig för den andra kunden också!

• Johanninen
    Anonym (segt) skrev 2012-12-11 15:55:45 följande:
    jollyroom.se är ju så segt!!! Sidan tar hur lång tid som helst att öppna och bläddra i så att det skulle ha skett ett tekniskt fel verkar inte osannolikt. 
    Kundserviceansvarige sade att det var ett problem de var medvetna om. Det beror på hög belastning. Samma sak att det ibland kunde dyka upp saker man inte lagt dit själv i varukorgen, känt problem.
  • Johanninen
    Du MÅSTE ange en signatur skrev 2012-12-11 16:44:57 följande:
    Om något är cp, så skriver jag att det är cp. Problem med det? Om sedan någon ber mig definiera cp, så gör jag det. Det är därför jag får betalt. Och har världens bästa jobb där cp är en helt korrekt beskrivning. 

Det ligger nog något i det, men det förklarar inte problem med t ex varukorgen. Min högst okvalificerade gissning är att produkten också är undermålig från början. 

Yes, BonPrix är t ex en sådan som jag går omvägar runt. Sen har jag krossat div. småfirmor på nätet, men det är garanterat såna som du inte känner till. Mysko småfirmor i USA och liknande.

Prova själva ett av standardtesterna (här hittar vi nästan alltid fel inom en minut eller två):

a) Gå till en valfri webbutik.
    b) Lägg till en (1) valfri vara i varukorgen.
    c) Ta bort två (-2) av samma vara från varukorgen.

Har du nu 1 vara i korgen, -1 vara, 0 varor eller fortfarande 2? Ibland är butikerna så jävla uppfuckade så att de faktiskt skickar hem ett tomt paket, samt betalar dig pengar för varan du reducerade från totalt antal varor.

True story! Seen it happen!

Till sist: TS, vad har du för system (windows7/Mac) och vilken browser använde du när detta inträffade? 
    Jag använde Mac, och Firefox.
  • Johanninen
    dòchas skrev 2013-01-24 13:55:18 följande:
    Har inte läst igenom tråden så det är kanske fler som haft samma problem. Jag satt och tittade på Jollyrooms hemsida för någon dag sen men hade inte lagt något i varukorgen helt plötsligt ser jag att där ligger 5 artiklar och sen ändras det till 1. Går in och kollar och i varukorgen ligger en flickklänning och jag har definitivt inte varit i närheten av att titta på några klänningar (har dessutom en son). När jag sen påpekar detta för Jollyroom och menar att det känns inte speciellt tryggt för mig som kund så tycker de att jag ska byta webbläsare eller till och med ev. dator.. hm borde inte det ligga på deras ansvar att försöka fixa problemet. Nä vet inte heller om jag vill handla därifrån igen faktiskt.
    Var precis så det började för mig... tydligen något de hade kända problem med, om jag inte minns fel. Tips: Försök inte lösa detta problem genom att skapa konto... ;)
  • Johanninen

Ooooch, där försvann ALL tilltro jag lyckats uppbåda efter jollyrooms första fuck-up. Gissa vem som fick en faktura på 299 kronor för "Ej uthämtat paket" hem i brevlådan idag!? JAG!

Grattis till mig! *ev. lite ironisk*

• Johanninen

Mina problem med Jollyroom fortsatte efter denna tråd, kan jag säga. Fick 4-5 påstötningar om att jag skulle skicka in mina kontouppgifter för att jag skulle få tillbaka pengar för returnerade varor... De hade med andra ord inte alls letat reda på den andra kunden och sett till att hon skulle få a) sin rullko eller b) sina pengar tillbaka. Förbannade skitföretag. Jag gjorde i alla fall klart för dem att mina kontouppgifter skulle jag aldrig, aldrig ge dem, för gudarna vet hur de skulle lyckas fucka upp livet för mig då...

Svar på tråden Varning för jollyroom.se!