• Anonym (Nybörjaren)

Hjälp! Vad är det som gäller intim- vaxning/rakning etc.

Hej,
    Hjälp! Tillhör nog den generation som inte brytt sig om det här med intimrakning så mycket. Har alltid haft äldre killar som varit au naturel så att säga. Men så blev jag singel och har nu börjat dejta en 5 år yngre kille och upptäckte att detta med intimrakning nog är mer regel än undantag för de som är några år yngre än mig.

Alltså vad är det som gäller? Bör jag gå på salong och göra en vaxning, eller fixar man det själv med rakhyvel eller hårborttagningsmedel. Ska alllt bort? Eller ska man behålla lite? Jag har också väldigt känslig hy i övrigt och vill ju inte heller få en massa konstiga rakfinnar etc.

Tacksam för alla tips och trix ni har att komma med!

• Svar på tråden Hjälp! Vad är det som gäller intim- vaxning/rakning etc.
  • bibo

Om du ska raka själv: Använd barnolja och raka med håren alltså inte från springan mot naveln då får du garanterat röda prickar. Om du tänkt att han ska gå ner på dig så raka blygläpparna (frächare så). Om du spar eller inte spelar ingen roll det har nog med åldern att göra är du över 25 tycker jag att du mer ska "rensa" bikinilinjen. 

Har du väldigt känslig hy kan vaxning vara ett alternativ då du slipper hålla på så ofta. Tänk på att det kliar som f-n när det växer ut så vaxar du bort allt allt så kommer du få fortsätta med det om du inte har vilja av stål =)

Detta är ju då bara mina åsikter, det är väldigt personligt. Kanske fråga honom vad han tycker? Han kanske älskar hår eller så är han en allt ska bort kille. Fråga, sen gör du som du vill iaf ;) 

• Fröken reserverad

Gör precis som du själv vill.
    Håller dock med ovanstående att OM du väljer att ta bort allt så får du räkna med att det kliar som bara den när  det växer ut.

• tjej87

Vadå vad som gäller? Man gör väl som man själv vill och trivs med?

Jag rakar iaf bikinilinjen och ansar det övriga så det inte blir alltför långt, dock händer det biland att det går lite längre tid mellan ansningarna. Sambon bryr sig dock inte nämnvärt utan tycker att jag ska göra som jag vill :)

• nagev

Ja absolut fråga honom. Och tycker han allt ska bort så kan han säkert hjälpa de Han ser ju bättre än du!!
    Har själv provat den lösningen några ggr 

• Knixx

Jag har sedan något halvår kört vaxat och känner absolut inget kliande när det börjar växa ut - första gången jag hör om det här.
    Dessutom är stråna tunnare, mjukare och har inte den avkapade toppen som ett rakat strå får (stubbkänsla!).
    Kommer aldrig mer att raka, tillhör också din generation och önskar jag upptäckt vaxning för länge sen.

• nagev

Helt slätt är ju så klart fräschast ,men gör inte vaxning ont? Har inte själv vågat mej på det därför.

• Elin 885

jag rakade mycket förut men fick svampinfektioner av det eviga rakandet, så nu rakar jag inte alls, ansar mycket dock så det inte är så långa strån alls, ett par mm.

• nagev
    Elin 885 skrev 2012-12-11 16:30:02 följande:
    jag rakade mycket förut men fick svampinfektioner av det eviga rakandet, så nu rakar jag inte alls, ansar mycket dock så det inte är så långa strån alls, ett par mm.

Men svampinf sitter väl inte där håret växer???  Måste nog ha berott på ngt annat typ tvål eller nåt
  • Elin 885
    nagev skrev 2012-12-11 16:35:45 följande:

Men svampinf sitter väl inte där håret växer???  Måste nog ha berott på ngt annat typ tvål eller nåt
    njae jag tvättar mig med vatten i underlivet endast.
  • Anonym

Köp en lady shave, finns sådana som man kan använda i duschen också. De rakar nära men inte alltför nära som med rakhyvel. Jag älskar min lady shave, bland det bästa jag köpt!

• Agridulce

Jag är mycket känslig nertill och får noll problem när jag vaxar. Går på salong och hon använder varmvax. Har provat remsor men det blir inte lika bra.

Av rakning får jag både prickar och svamp så det går bort.

Fö så är det väl viktigast hur du själv känner. Naturligtvis kan han ha önskemål men jag tror både han och du mår bäst om du är bekväm.

• Cookie2

Skulle rekomendera dig att gå på salong och vaxa bort allt......kliar inte när det växer ut.

Svar på tråden Hjälp! Vad är det som gäller intim- vaxning/rakning etc.