Tror det är med luktsinnet. Vi åkte hem från stan förra veckan, var sambon som körde, jag bredvid och sonen längst bak. Vi har en cheva Trans sport, 7-sitsig. Det hade varit en lång dag och det var dåligt väder, vi ville hem så fort det gick utan en massa dröjsmål så vi valde att inte stanna och äta även om det hade varit läge för det. Sambon letade upp en snickers och tryckte i sig. Helt plötsligt kommer det från baksätet: Men! Det luktar som Snickers, sälta blandat med det söta från kolasåsen. Han visste inte att sambon hade den här och han hade inte kunnat höra när de öppnades. Det är samma när jag lagar mat, han känner skillnaden på om jag gör pannbiff eller köttbullar, det är samma smet, samma ingredienser, samma stekpanna och smör, fattar inte hur han kan känna skillnad på det. Han gillar också att lukta på kryddor.
I helgen var hela familjen ute och åkte bil sent, vi hade varit hos barnens farmor och bakat pepparkakor. På vägen hem hade vi på radion, tydligen var det någon som inte var nöjd med kanalval alla var gapiga, pratade i munnen på varandra och någon gnällde för det var så dålig musik, var electro eller nåt så sambon satte den på sökning, det blev P2 och en opera, alla blev tysta och lugna. Just när primadonnan sjöng så där a,a,a,aaah, o, a,a,a,aah (kan inte förklara) iaf så hör jag hur sonen frågar sin syster: "Hör du hönan?"
Han hade gått från pyrande vulkan till skämtsam kille på bara någon sekund och så passande! Det låt verkligen som en höna som kacklade just då