• Thelma08

Kräktes 1 gång inatt jobba imorgon?

natten mellan sön mån så kräktes sonen 4år ner hela sin säng.
    jag trodde ju direkt det var magsjuka. resten av natten var lugn på morgonen var han pigg som vanligt. bajsade som vanligt och det blev inte mer.
    natten mellan mån tis fick sambon jätte hög feber. men det lätt sig vid lunch
    inatt vaknade jag av att jag mådde dåligt och fick gå upp och spy.
    men sen blev det bra igen.
    är det någon magsjuka eller vad?
    jobbar som frisör och det är j Uusmann hysteri nu innan jul men vågar jag jobba?

• Svar på tråden Kräktes 1 gång inatt jobba imorgon?
  • erica91

Prata med din chef om vad som hänt och se vad han/hon säger. Sen får DU också känna efter om du är pigg nog och mår bra nog för att jobba :)

• Thelma08

jag är egen företagare så jag orkar jobba men jag tänker på kunderna och sittorisken

• Thelma08

jag är egen företagare så jag orkar jobba men jag tänker på kunderna och sittorisken

• vikarien

Hur har ni gjort med sonen då? Har han varit hemma? Jag tycker absolut inte att du ska jobba. Särskilt inte när du träffar så mycket folk. Bevisligen har det ju smittat er imellan och magsjuka kan bete sig på många olika vis!

• wannaseeyoudisco

Du bör stanna hemma. Hade inte blivit glad om jag gick till frisören och fick veta att denne hade spytt några timmar innan. Om den inte var gravid eller dyl förstås men det där låter ju som uppenbar magsjuka.

• Thelma08

eftersom vi inte visste om det var magsjuka så var sonen så klart hemma när vi ändå är föräldralediga med lillasyster.

men är det magsjuka.med en kräkning bara?

• vikarien

Kan mycket väl vara det! Jag t.ex. spyr aldrig utan det kommer bara andra vägen. Så kan vara så himla olika det där! Och eftersom ni båda spytt med så kort mellanrum så lär ni ju ha smittats av varandra...

• Jesper f

Mitt i vinterkräksjuke säsongen - nej, du ska inte jobba. Hemma i säng minst 1 dag.

• Karisma

Hemma minst 48tim efter senaste kräkning.

Min pojk kräktes på måndagen och sen 42tim senare och sen ytterligare 12tim efter det. Ha mådde superbra hela tiden, märktes inte ens han hade magsjuka. Men ja det är magsjuka fast man bara kräkts en gång. OM man nu inte vet med sig att man ätit något fel.

/K

• kokos

Jobba inte!! Precis detta tänkesättet gör att skiten sprids mer och mer...

Svar på tråden Kräktes 1 gång inatt jobba imorgon?