Inlägg från: Anonym (Anonym1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym1)

Barnuppfostran!!

Som barn blev jag slagen av mina föräldrar. Jag blev nertryckt både fysiskt och psykisk! De hotade mig många gånger med ganska grova saker. Allt detta just i uppfostringssyfte. Endast för att få mig o lära mig enligt dom för tydligen är det bara slag som biter på mig. Fast i själva verket är det nog tvärtom. Om man bara snackar med mig lugnt så hade det nog gått 100 ggr bättre. Så denna typen av uppfostran är inget och rekommendera. Absolut inte! Det är rent ut sagt olagligt. 
    Absolut ska man säga till sitt barn när dom gör åt helvete fel. Bestraffning och förbud i vissa sammanhang tror jag inte riktigt på. För förbjuder man barnen så kommer dom ändå lyckas göra det på ett eller annat vis. 

men just i uppfostran syftat åt mindre barn så skulle jag nog säga lite enklare bestraffningar som tex efter flera tillsägelser inte hjälper så är det att bli på rummet ett tag för att barnen ska kunna lugna ner sig, fundera och reflektera av vad det gjort och konsekvensen av detta och sedan diskutera med dom. När barn är i affekt så är det svårt att kommunicera med dom. Därav är den metod väldigt bra.

Svar på tråden Barnuppfostran!!