• p0104lise

Gravid med trillingar :-)

Någon mer som är gravid med trillingar? Är själv gravid med trillingar i vecka 12+2. Det kom som en chock på VUL i vecka 9. Vi trodde inte att det skulle vara något men fick överraskningen att det alltså är tre! Problemet är att det inte finns någon information om hur det är att vänta trillingar, så jag undrar om någon vill dela med sig av sina erfarenheter!

• Svar på tråden Gravid med trillingar :-)
  • GullpuckotMe

Grattis! Själv väntade jag "bara" tvillingar. Har inte så många råd angående graviditeten förutom att lyssna på din kropp när den blir trött. När dom är födda... Rutiner!! Det räddade oss när dom var små :)

• p0104lise

Tack! Har inte riktigt fattat det än, men vi har väntat oss från den värsta chocken! Tvillingar är inte så "bara"! Fick du mage tidigt? Jag är jättesvullen om magen. Ser ut som jag gått halvvägs genom en vanlig graviditet. Har inte berättat på jobbet än, men har blivit avslöjad av flera! Tänkte vänta tills efter UL på måndag så att vi vet att allt är fortsatt bra och så... Det innebär ju vad jag förstått lite risker att vänta flera...

• GullpuckotMe

Det finns bilder på mina sida här på magen. Jag fick mage sent tycker jag. Är ganska lång då brukar man inte få så stor mage. Men det blev väldigt trångt och obehagligt mot slutet (födde en månad tidigare). Vad kul, hoppas ultraljudet på måndag går bra! Uppdatera gärna här sedan

• Aileen Allannah

Häftigt! Jag har också "bara" tvillingar, och jag kände att jag fick bråka till mig information från läkare och barnmorskor, så stå på dig om du undrar över något, och räkna med en kortare graviditet förstås. Och efteråt... Ta all hjälp ni kan, få någon att gå ut med bebisarna en timme så ni kan sova, gör det så lätt som möjligt för er, och ställ in allt annat än bebisrelaterade saker i början!

• Pineapple

Först stort grattis! Vårt " tredje barn" visade sig vara en triss. Vi trodde der var två efter vul i v 10 men i v 20 upptäcktes en till. Om du är med på Facebook leta upp gruppen trillingföräldrar. En toppenkälla för information och erfarenhet.

• Amilie

Grattis! Jag kan tipsa dig om Eva som driver bloggen familjenxl, familjenxl.bloggplatsen.se/ . Hon fick trillingar 2009 och har ävenefter det fått två kottar till. Tror hon gärna berättar om sina erfarenheter med trillingar om du hör av dig till henne. Tror hon finns har på FL också men jag minns inte vad hon kallar sig.

• p0104lise

Tack snälla ni och tack för tipsen! Ska genast kolla upp dem!

Svar på tråden Gravid med trillingar :-)