• Zsarah

Ragdoll, hur ser denna färg ut?

Har börjat kolla lite på en ragdoll, och hittat en som verkar vara  en seriös uppfödare, trevlig, älskar verkligen sina katter. Eftersom jag är fortfarande väldigt ny med dethär med ragdoll så undrar jag lite vilken färg och hur en blåtabbymaskad colourpoint kommer att se ut som vuxen?

• Svar på tråden Ragdoll, hur ser denna färg ut?
  • mrsStatham

Bara två saker är oändliga
  • Zsarah

Jag har försökt googla men utan att riktigt hitta denna kombination.

• Zsarah

Oj nu minns ja varför jag inte varit inne på denna sidan på så länge, folk är elaka här. 
    Hoppas att det gör er dag så mycket bättre. Jag tycker iaf om att gå och lägga mej och veta att jag inte har varit elak mot folk, jag har inte gjort folk ledsna idag. Det är mycket roligare att gå och sova när man har gjort något snällt och gott.
    Karma! 

• Zsarah

Har hittat info om colorpoint och tabby men inte den kombinationen, så jag fattar inte riktigt.

• Zsarah

Okej, tack snälla du, Så det verkar bara vara ansiktet som är sådär randigt och lite fläckar på rygg och sida. :)

• 4you

Så lite så

Är själv ägare till 2 ragdoll,heelt underbara katter   

• Zsarah

Jo jag har förstått det, min pappa har birma men när jag träffade några ragdoll tjejer så blev jag genast kär och mer och mer hela tiden. Tror jag har hittat rasen för mej och dottern. 

Hurudanna ragdolls har du? :)

• 4you

Jag har en brun colourpiont och en bruntabby colourpoint.

• krippa

Gå in på ragdollklubbens hemsida, de har bra bilder på de olika raserna. Jag har en hane som är bruntabbymaskad mitted, hur fin som helst. En helt underbar ras!

• Tenshi

En blåtabbymaskad katt har "siamesteckning", den är alltså ljus men har en mörkare nos och svans, s.k. "points" (därav namnet "colourpoint"). De mörkare partierna är ljust grå-blå i färgen och randiga. Tabby är bara namnet på det randiga mönstret. Solig

Jag har själv haft en blåmaskad Ragdoll och de är verkligen underbart fina.

• Zsarah

Oj tack ska ni ha fö all hjälp! och tack för förklaringen, svårt med alla dessa benämningar nu i början :)
    De  verkar vara en helt underbara katter <3

• LinneaJosie
    Zsarah skrev 2012-12-13 13:08:01 följande:
    Oj nu minns ja varför jag inte varit inne på denna sidan på så länge, folk är elaka här.  Hoppas att det gör er dag så mycket bättre. Jag tycker iaf om att gå och lägga mej och veta att jag inte har varit elak mot folk, jag har inte gjort folk ledsna idag. Det är mycket roligare att gå och sova när man har gjort något snällt och gott. Karma! 

Vem har varit elak?
  • nemo1
    mrsStatham skrev 2012-12-13 13:03:30 följande:

Hahaha.. det var väl inte elakt utan endast roligt...
  • Jackson
    LinneaJosie skrev 2012-12-13 16:44:20 följande:

Vem har varit elak?
    Jag.. tydligen.. Drömmer
  • LinneaJosie
    Jackson skrev 2012-12-14 00:05:45 följande:
    Jag.. tydligen.. 

Du glömde styrkekramen, måste varit därför.
  • IceJossan

Kommentarerna #1 och #2 var dryg ;) Men #2 var kul :P Eller det är roligt om man själv lägger in den bilden eller länken men jag skulle känna mig idiotförklarad om jag fick den skickad till mig ;) Tänk på hur andra reagerar innan ni skriver, det är bättre så. Jag vet inte om ni missat det, men begreppet "att tänka innan man talar är so matt torka sig i arslet innan man skiter" är gammalt och förlegat :P

Svar på tråden Ragdoll, hur ser denna färg ut?