• Pralina 81

Hur länge har man åkpåse?

Hur länge har ni använt åkpåse i vagnen? Min dotter på 1 år sover middag i vagnen men vi har 2 vagnar och bara 1 åkpåse. Funderar på att införskaffa en till eftersom det är meckigt att flytta åkpåsen mellan vagnarna. Jag har bara sett små barn med åkpåse. Det är ju praktiskt + att man inte behöver bylsa på massa kläder. Har sett en modell där fötterna kan sticka ut, det är ju en fördel när hon börjar ha skor.

• Svar på tråden Hur länge har man åkpåse?
  • Sisisisi

Min unge sov i vagnen tills han var tre år och använde åkpåse då. Men det var bara när han skulle sova som den användes.

• colanappen

vi använde åkpåsen länge till 2,5 i alla fall... varje gång det var väldigt kallt och vi skulle ta en långpromenad med vagnen

• Donum

Vi använde inte åkpåse längre än kanske 1,5 år. Max. Minns inte när han slutade sova i vagn, men det var innan dess.  

• Alexi

Tvååringen sover i åkpåsen i vagnen. Men sover inte barnet alltid i samma vagn? Varför måste ni ha en till den andra vagnen?

• scaras

Vår lilla på dryga året har åkpåse att sova i (sover ute under tak i stora, gamla vagnen) och klarar sig bra utan åkpåse i sulkyn som vi använder när vi är ute och går, där får hon ju va klädd efter vädret alltså overall nu och extra filt och footsack finns tillgängligt när vargatiderna kommer.

Funderade också mycket över behovet av åkpåsar lite tidigare i höst, men eftersom dottern redan går mycket så hade det inte vart så praktiskt med åkpåse när vi e ute o promenixar eftersom hon alltid har stövlarna på och gärna går en bit själv emellanåt.

• Pralina 81
    Alexi skrev 2012-12-14 20:42:17 följande:
    Tvååringen sover i åkpåsen i vagnen. Men sover inte barnet alltid i samma vagn? Varför måste ni ha en till den andra vagnen?

Vi har en vagn hemma och en när vi åker iväg. Använder båda vagnarna dagligen och jag är rätt bekväm av mig så jag skippar gärna mecket med att byta åkpåse mellan vagnarna. Det är så smidigt att slippa klä på henne en massa kläder varje gång när vi ska ut, har man åkpåse behövs ju inte tjock overall.
Svar på tråden Hur länge har man åkpåse?